وبلاگ فراپیامک
پیامک تبلیغاتی

آشنایی با پیامک تبلیغاتی یا تبلیغات پیامکی

پیامک تبلیغاتی معقوله ایست که همه آن را میشناسند، همچنین می توان گفت که اکثر افراد با مقوله پیامک های انبوه آشنایی نسبی دارند.

پیامک تبلیغاتی، پیامک هایی هستند که از سمت اپراتورهای پیامکی با پیش شماره های خاص به مخاطب ارسال میشوند.

اما موضوعی که دارای اهمیت بیشتری نسبت به پیش شماره ارسال کننده پیامک است، فرد یا ارگان ارسال کننده و همچنین متن پیامک می باشد.

استفاده نادرست از یک امکان، مانند تبلیغات پیامکی، باعث ایجاد نارضایتی در مخاطبان و در نهایت افول کسب و کار پیامکی می‌شود.

​نگاهی به اپراتورهای پیامکی

اپراتورهای پیامکی شاخه متفاوتی از اپراتورهای تلفن همراه کشور می‌باشند. همانطور که از عنوان آن مشخص است این شرکت‌ها تنها می‌توانند نسبت به ارسال پیامک اقدام نمایند.

این انحصار عملکرد اپراتورهای پیامکی، باعث شده است تا ظرفیت و سرعت بالایی برای ارسال پیامک تبلیغاتی یا هرگونه ارسال پیامک داشته باشند.

این شرکت‌ها که به عنوان اپراتورهای پیامکی فعالیت می نمایند، با عقد قرارداد با هر یک از اپراتورهای تلفن همراه کشور میتوانند امکان ارسال به سیم کارت‌های آن اپراتور را فعال نموده و بابت هر پیامکی که به ایشان ارسال می‌کنند، در انتهای هر ماه طبق تعرفه از پیش مشخص شده مبلغی را به آن اپراتور پرداخت نمایند.

​استفاده از ظرفیت ارسال پیامک

وجود این اپراتورهای پیامکی و ظرفیت ارسال بالای آنها فرصت مناسبی را برای امور متفاوت کسب و کارها فراهم نموده است.

از تبلیغات به شیوه ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه تا پیامک های اطلاع رسانی خدماتی، همگی از جمله کاربردهای این سیستم شده‌اند.

درست و غلط بودن این نوع استفاده‌ها کاملا بستگی به ارسال کننده پیامک و مخاطب آن دارد و نمی‌توان گفت که کدام یک کاملا اشتباه است.

ولی می‌توان گفت که دید بخش عمده‌ای از جامعه با توجه به نوع استفاده از این سیستم دیگر مثبت نیست که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

عموم مردم، پیامک های انبوه را به عنوان پیامک تبلیغاتی می شناسند و به جهت اینکه برایشان ایجاد مزاحمت نکند، خود را در بلک لیست مخابراتی قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، امکان دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود می کنند.

استفاده شرکتی و خدماتی

افراد یا ارگان هایی که استفاده‌ی غیر تبلیغاتی از پیامک دارند، می‌بایست خطوط تبلیغاتی خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که ارسال به شماره های بلک لیست (Black List) نیز برایشان مقدور باشد.

بدین معنی که افرادی که پیامک تبلیغاتی خود را مسدود (Block) کرده اند یا اصطلاحا خود را در بلک لیست مخابراتی قرار داده‌اند (بلک لیست یا لیست سیاه مختص شماره های همراه اول است)، بتوانند پیامک غیر تبلیغاتی یا محتوای خدماتی اینگونه شرکتها را دریافت نمایند.

آشناترین مدل این نوع پیامک ها، مسلما پیامک تراکنش های بانکی می‌باشد.

پیامک اطلاع رسانی از ایجاد یک تراکنش در حساب به عنوان یک نیاز ضروری برای تمامی دارندگان حساب ها محسوب می‌شود.

مثال دیگر آن اطلاع رسانی شرکت های سرویس دهنده و ارائه خدمات به مشتریان خود (Users) می‌باشد.

به طور مثال شرکت مذکور با ارسال یک پیامک اطلاع رسانی به مشترکین خود، ایشان را از اختلال در خدمات و یا رفع آن مطلع می‌سازد.

به عبارتی می‌توان گفت مخاطب، شماره موبایل خود را با وجود بلک لیست بودن، آزادانه در اختیار یک مجموعه قرار می‌دهد؛

بدین ترتیب، این مجموعه در مواقع خاص و ضروری نسبت به اطلاع رسانی های مهم و ضروری از طریق پیامک به ایشان اقدام کند.

این افراد باید مشترک یا استفاده کننده‌‌ی خدمات شرکت‌ها یا ارگانهای فوق باشند تا بابت دریافت پیامکهای خدماتی هیچگونه اعتراض یا شکایتی از جانب ایشان صورت نگیرد.

تبلیغات پیامکی

هزینه پایین و سرعت بالای ارسال پیامک در پنل اس ام اس، فرصت مناسبی را برای صاحبین مشاغل مختلف در تبلیغات ایجاد نموده است.

صاحبین کسب و کارهای مختلف می‌توانند از ارسال پیامک تبلیغاتی یا پیامک به صورت خدماتی و اطلاع رسانی استفاده کنند.

امکان ارسال پیامک به شماره های یک منطقه خاص یا به تفکیک سن (Age) و جنسیت (Gender) فرصت تبلیغاتی هوشمند و هدفمند را برای مشاغل مختلف به همراه داشته است.

نارضایتی مخاطبان (Subscriber)

با روی آوردن صاحبان مشاغل مختلف به تبلیغات پیامکی، ارسال این نوع پیامک ها افزایش چشم گیری پیدا کرده است.

تعدد بالای ارسال ها به مخاطبان، به تدریج، موجبات نارضایتی آنان را به همراه داشت.

با توجه به افزایش این نارضایتی ها، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و ایرانسل امکانی را برای مشترکین خود ایجاد نمود تا شماره خود را اصطلاحا وارد لیست سیاه (بلک لیست) پیامک های انبوه نمایند؛

بدین طریق دیگر تبلیغات پیامکی بر روی گوشی خود دریافت ننمایند.

اما قطع شدن پیامک تبلیغاتی این مخاطبان راه را برای شرکت های ارائه دهنده خدمات محدود نکرده است.

زیرا این امکان برای این مجموعه ها فراهم گردیده است تا با خدماتی کردن شماره پیامکی (White List) خود این امکان را داشته باشند.

استفاده ناصحیح از خط خدماتی

در میان بازار کسب و کار همیشه افرادی هستند که برای اندکی سود بیشتر از امکانات خود سو استفاده نموده و در نهایت راه را بر باقی افراد تنگ می‌کنند.

خدماتی نمودن خط و ارسال تبلیغات به شماره های بلک لیست یا بدتر از آن خدماتی نمودن یک خط و همچنین در اختیار قرار دادن آن برای شرکتهای متعدد به منظور ارسال پیامک تبلیغاتی، از جمله این امور می‌باشند.

این بار مخاطبی که پیشتر از دریافت پیامک تبلیغاتی ناراحت بوده و خط خود را بلک لیست کرده بودند، مجددا با حجم زیادی از پیام های تبلیغاتی مواجه می‌شوند.

طبیعتا، ناراحتی ایشان نیز چندین برابر می شود.

در چنین شرایطی نه تنها اعتماد مشتری از آن پیامک تبلیغاتی، بلکه از کلیه پیامک هایی که با این نوع شماره ها ارسال می‌شوند، سلب خواهد شد.

ضمن آنکه مجددا به واسطه افزایش شکایات، شرایط خدماتی نمودن خطوط به مراتب سختگیرانه تر خواهد شد و ارگانها یا سازمانهایی که به درستی از این امکان استفاده میکنند نیز بالاجبار از آن محروم خواهند شد.

امکان ارسال پیامک به صورت سریع و آسان یک فرصت است؛ چه برای گیرنده پیامک و چه برای فرستنده آن.

استفاده ناصحیح از این فرصت می تواند به سادگی لذت استفاده از این امکان را نابود کند.

سوددهی بیشتر با ارسال به شماره های بلک لیست، شاید در بازه زمانی کوتاهی سودآور و فریبنده باشد؛

اما این سودآوری نه تنها پایدار نبوده بلکه ممکن است عواقب آن، سودآوری های قبلی را نیز نابود کند.

شرکت های ارائه دهنده خدمات پیامک پیش از هر چیز می بایست به ثبات این بازار و این کسب و کار بیاندیشند.

کسب و کاری که شاید باعث ایجاد اشتغال هزاران نفر از مردم کشور شده باشد.

استفاده ناصحیح از ابزار تبلیغات پیامکی برای سودآوری مقطعی چیزی غیر از خودخواهی نیست و به سادگی اضافه کردن یک نقطه، رحمت را تبدیل به زحمت می نماید.

هر محدودیتی می تواند انسان را به چالشی جدید کشیده و در نهایت راه حل جدیدی خلق شود.

فراپیامک با اتکا به این موضوع سعی نمود تا با استفاده از ظرفیت های خود بدون زیر پا گذاشتن قوانین جاری، از امکانات موجود استفاده کرده و سیستم تبدیل متن به صوت و ارسال به شماره های بلک لیست را به امکانات پنل پیامکی خود اضافه نموده است.

Call Now Buttonتماس با فراپیامک