وبلاگ فراپیامک
تکنیک های بازاریابی حضوری

تکنیک های بازاریابی حضوری

تکنیک های بازاریابی حضوری در کنار کیفیت خدمات و محصولات، امری ضروری محسوب می‌شود و میزان فروش محصولات ارائه شده را تا حد چشمگیری افزایش خواهد داد.

تکنیک های بازاریابی حضوری فضایی مناسب برای متقاعد نمودن مشتری و جلب نظر وی فراهم می‌نماید.

طی مقاله پیش رو، مهم‌ترین تکنیک های فروش موفق را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تکنیک های بازاریابی حضوری

تاثیرگذاری اولیه در یک مذاکره

ذهنیت مشتری نسبت به شما در همان چند ثانیه ابتدایی ورود شما به جلسه شکل می‌گیرد.

در نظر داشته باشید در صورتی که باعث ایجاد ذهنیت منفی در بدو ورود خود شوید، به راحتی اطمینان مشتری را از دست خواهید داد و تغییر این ذهنیت بسیار دشوار خواهد بود.

با آرامش، همراه با اعتماد به نفس و با لبخند وارد شوید.

میزان تاثیرگذاری از طریق دست دادن در مذاکره

برای اولین ملاقات بهتر است به صورت کاملا رسمی و خشک دست بدهید.

برای نشان دادن روابط دوستانه از “چنگ همایشی” می‌توانید استفاده کنید؛

چنگ همایشی در واقع اعتدال در میزان فشردن دست مخاطب می‌باشد؛

برای انتقال حس صمیمیت همواره لبخند داشته باشید و ارتباط چشمی با مخاطب برقرار نمایید.

بهتر است در اولین ملاقات در هنگام دست دادن کمی به جلو متمایل شوید و قدری طولانی دست مخاطب را بفشارید.

تاثیر خنده در بازاریابی حضوری

لبخند ملایم و واقعی داشته باشید؛ تندخویی و رفتار نامناسب تاثیر مستقیمی بر مخاطب داشته و با توجه به استانداردهای تکنیک های فروش موفق، پذیرفته‌شده نمی‌باشد.

انتقال حس اعتبار و اعتماد

یکی از مهم‌ترین تکنیک های بازاریابی حضوری انتقال میزان اعتبار مجموعه به مخاطب می‌باشد.

نمونه کارها و مشتریان ویژه خود را در جلسه حضوری معرفی نمایید؛ با این کار میزان اعتبار خود را برای مخاطب مشخص خواهید نمود و به نوعی اعتمادسازی انجام می‌گردد.

در دسترس باشید!

اطلاعات تماس از قبیل شماره مجموعه و داخلی مستقیم خود را اعلام نمایید، آدرس ایمیل، آدرس شرکت و حتی شبکه‌های اجتماعی فعال شرکت را نیز در دسترس مخاطب قرار دهید.

در صورتی که خدمات پس از فروش شما ۲۴ ساعته می‌باشد، حتما این مورد را ذکر نمایید؛

در این صورت اطمینان مخاطب از در دسترس بودن مجموعه شما جلب خواهد شد و این مهم گامی موثر در تکنیک های فروش موفق به‌شمار می‌رود.

برای نمونه، کاربران نرم افزارهایی همچون سامانه پیامک همانند شرکت دانش بنیان فراداده رایانه سورنا با توجه به اینکه به پشتیبانی در تمامی ساعات شبانه روز نیاز دارند، این مورد را می‌بایست مدنظر قرار داده و تاکید ویژه‌ای داشته باشند.

انتقال حس دلسوزی و انصاف

در صورتی که تنها منافع مجموعه خود را در نظر بگیرید، اعتماد مخاطب را از دست خواهید داد.

همواره سعی کنید نیازهای مخاطب را کامل بررسی نموده و بهترین خدمات را با هزینه مناسب ارائه دهید.

یکی از تکنیک های بازاریابی حضوری جهت انتقال حس سودآوری دوطرفه ارائه برخی از خدمات به صورت رایگان بوده که به نفع مخاطب می‌باشد و ضرری را متوجه مجموعه شما نخواهد کرد.

ارائه رایگان برخی از خدمات علاوه بر تاثیرگذاری اولیه، مشتری را به دریافت خدمات بیشتر ترغیب خواهد نمود.

مشتری را در مباحث متفاوت شرکت دهید!

در صورتی که تمام مدت مذاکره را به صورت یکطرفه به ارائه اطلاعات به مشتری بپردازید، مشتری کسل شده و تمایلی به تمرکز و توجه به تمامی نکات را نخواهد داشت.

در نتیجه سعی کنید با پرسیدن سوالاتی در جهت شناخت و آگاهی بیشتر از خدمات مورد نظر مشتری، وی را در صحبت خود مشارکت دهید.

سکوت تاثیرگذار در بازاریابی حضوری

پس از ارائه توضیحات دقیق، سکوت کرده و به مشتری مجال فکر کردن و انطباق موارد توضیح داده شده و خواسته‌هایشان را بدهید.

مهسا آجودانی

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
اطلاع از
تماس با فراپیامک