وبلاگ فراپیامک
بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی چیست؟

می‌توان گفت که بازاریابی پیامکی (که به عنوان بازاریابی پیام متنی، ارسال پیامک انبوه و انفجار متنی نیز شناخته می‌شود) یک شکل سریع ارتباطات دیجیتالی برای مشاغل است. با توجه به قابلیت دسترسی و سهولت آن، به تدریج به شکل مطلوب تماس و ارتباط با مصرف کنندگان در بسیاری از صنایع تبدیل شده است. ارسال پیامک یک ابزار قدرتمند است و در صورت استفاده صحیح، می‌تواند منجر به برقراری ارتباط سودآورتر بین شما و مخاطبان هدف مشاغل شما شود.

بازاریابی پیامکی چگونه کار میکند؟

بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی پیامکی برای هر کسب و کار از چند طریق مختلف آغاز می‌شود. نکته اصلی این است که بدانید بازاریابی پیامکی مربوط به دستگاه شخصی، تلفن همراه یا تبلت شما نیست. این مربوط به متنی است که یک شماره یا کد کوتاه را فعال می‌کند که به شما امکان می‌دهد به طور همزمان، به گروه های زیادی از افراد (یا فقط یک نفر) ارسال کنید. برای انجام این کار، به یک بستر پیامکی نیاز دارید.

نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی برای درک مخاطبان هدف

شما می‌توانید از پیام کوتاه به عنوان ابزاری برای دسترسی به هر فردی که تلفن همراه دارد، استفاده کنید؛ اما برای استفاده از بهترین نوع بازاریابی پیامکی باید برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف را انتخاب کنید. به همین منظور، باید ابتدا به درک صحیحی از مخاطبان هدف کسب و کار خود رسیده باشید.

نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی
نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی برای درک مخاطبان هدف

منظور از مخاطب هدف چیست؟

مخاطب یا بازار هدف، تمرکز و نیروی هدایت کننده ای است که پیام بازاریابی شما را تعیین می‌کند. به طور خاص، همان شخصی است که می‌خواهید پیام های شما را دریافت کند.

با ایجاد بازار هدف، دیگران را از مطالب بازاریابی خود باز نمی‌دارید و  فقط این موضوع نیست که محصول، مورد توجه چه افرادی است. شما با شناسایی بازار هدف فقط به ایجاد تمرکز کمک می‌کنید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما برای نوشابه، نوجوانان باشند، مطالب بازاریابی شما به سمت آنها متمرکز است. این امر افراد میانسال را از خرید آن محروم نمی‌کند.

مخاطب هدف چیست؟
منظور از مخاطب هدف چیست؟

هنگام استفاده از پیامک برای کشف مخاطبان هدف خود، چه متغیری را باید در نظر بگیرید؟

مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند و چگونه برای آنها تبلیغ می‌کنید؟ اگر انتخاب از محصول یا خدمات شما مشخص نیست، چند راه وجود دارد که می‌توانید انتخاب خود را محدود کنید. اگر ایده‌ای دارید که محصول یا خدمات شما برای چه افرادی در نظر گرفته شده است، اما کمی بیش از حد گسترده است، این ابزارها همچنین می‌توانند برای محدود کردن تمرکز شما استفاده شوند.

هنگام تعیین مخاطبان بازاریابی پیامکی و نحوه تبلیغات برای آنها، مواردی را باید در نظر بگیرید:
  1. جمعیت شناسی: اولین و گسترده‌ترین راه برای تعیین مخاطب، جمعیت شناسی است. جمعیت شناسی هر چیزی است که بتوانید از نظر کمی تعریف کنید مانند سن، جنسیت، سطح تحصیلات، دین و غیره. هنگامی که محصولتان را بر اساس جمعیت شناسی به مخاطب هدف تبلیغ می‌کنید، می‌توانید پیام بازاریابی خود را با اولویت بندی آنها هماهنگ کنید. برای مثال، از ابزارهایی برای تحلیل خوانایی پیام خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که با سطح تحصیلات مخاطبان شما همخوانی دارد.
  2. روانشناسی: یکی دیگر از ابزارهای دسته‌بندی عمومی مخاطبان است که افراد را بر اساس مواردی مانند نگرش، ترجیحات، اهداف یا سایر معیارهای روانشناختی طبقه‌بندی می‌کند. هنگام تبلیغات با این روش از ابزارهای فلسفی، رفتارشناسی و عواملی که گیرندگی بالایی دارند و ترحم مخاطب را نشانه می‌گیرند، برای تعیین پیام رسانی مناسب استفاده کنید.
  3. وضعیت اقتصادی – اجتماعی: در حالی که از نظر فنی می‌توان آن را یک جمعیت شناسی دانست، تبلیغات بر اساس وضعیت اقتصادی اجتماعی به هویت برند شما ارتباط دارد.
  4. موقعیت جغرافیا: شما می‌توانید پیام های بازاریابی را برای مخاطبان بر اساس محل زندگی، کار، غذاخوری، مسافرت و موارد دیگر با موفقیت ایجاد کنید. هنگام ایجاد پیام بر اساس جغرافیای مخاطب، حتماً آن را محلی و موضعی نگه دارید.
  5. رفتار: تقسیم‌بندی مخاطبان بر اساس رفتار مانند ترکیبی از جمعیت شناسی و روان شناسی است. رفتارهای مصرف کننده روندهای قابل اندازه گیری مانند الگوهای خرید و وفاداری به نام تجاری است. هنگام توسعه کمپین ها، جمع آوری این اطلاعات از مشترکین شما بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر مشتری دارید که مارک یکسانی از لنزهای طبی را خریداری می‌کند ، می‌توانید مواد تبلیغاتی برای محلول لنز از همان مارک را برای ایشان ارسال کنید.

ارسال پیام های بسیار هدفمند برای مخاطبان هدف شما

حالا که مخاطبین هدف خود را مشخص کرده‌اید، چه پیامی برای آن‌ها مناسب تر است؟ اولین قدم در تصمیم‌گیری این است که شما از چشم انداز خود خارج شوید و  در عوض، خودتان را جای آن‌ها بگذارید. آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند؟ چه مشکلاتی را می‌توانید حل کنید؟ چه چیزی می‌توانید برای آن‌ها فراهم کنید که هیچ‌کس دیگری این کار را نمی‌کند؟ آن‌ها از شما می‌خواهند که چه احساسی داشته باشند؟ زمانی که ایده بهتری از نیازها و خواسته‌های آن‌ها داشته باشید، می‌توانید تعیین کنید که چگونه این نیازها را بر طرف کنید.

نظرسنجی به شما این امکان را می‌دهد که در مورد پیام هایی که برای آنها ارسال می‌کنید، مستقیماً از مخاطبان خود در زمان واقعی درخواست بازخورد کنید. استفاده از پیام کوتاه به عنوان یک ابزار ارتباطی دو طرفه، این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که به طور منظم، در مورد محتوایی که ارسال می‌کنید، بازخورد داشته باشید. هیچ قاعده‌ای وجود ندارد که مخاطبان شما نتوانند آنچه را که می‌خواهند از شما بشنوند، بسنجند، بنابراین، از این روش استفاده کنید!

هنگام استفاده از پیامک برای یافتن مخاطب مورد نظر چه مشکلاتی ممکن است ایجاد شود؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تعیین مخاطب هدف ابزاری برای اطمینان از تمرکز کمپین بازاریابی شما است. گفتن \”بخر چون خوب است\” کافی نیست. هنگام فروش یک محصول یا خدمات یا ایده، باید شواهدی ارائه دهید. بهترین راه این است که مستقیماً با علایق و نیازهای مخاطبان هدف صحبت کنید.

سخن آخر

کمپین های متنی، راهی عالی برای دستیابی به مشتریان با بازاریابی پیامکی مرتبط و خاص است. اما ارسال پیام های تجاری یک به یک به شما امکان می‌دهد با یک مشترک خاص که می‌تواند الگوی موفق ترین شخصیت خریدار شما باشد، گفتگو کنید.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک