هنگامی که شما یک وب سایت تجاری را راه اندازی میکنید، هدایت ترافیک ثابت به وب سایت شما بسیار مهم است. یک راه ساده که میتوانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید، ایجاد یک کمپین بازاریابی پیامکی است.
در سال ۲۰۲۱، یک مطالعه نشان داد که مردم به طور متوسط ۵٫۵ ساعت در روز را با تلفنهمراه خود مشغول هستند. با توجه به اینکه مصرف کنندگان زمان زیادی را صرف کار با تلفنهای همراه خود میکنند، پیامهای متنی یک راه بسیار موثر برای ارتباط و انتقال آنها به وب سایت شما است.
اگر در بازاریابی پیامکی تازه کار هستید، میتوانید با مراجعه به مقاله قبلی ما “نکات ساده برای ایجاد کمپینهای پیامکی موثر” نکاتی را بیاموزید که به شما کمک میکند پیامهای جذابی را ایجاد کنید که گیرندگان را تشویق میکند از وب سایت شما بازدید کنند.
از ادغام پیامک استفاده کنید!
یک نکته عالی برای شروع، ادغام کمپین پیامکی خود با پنلهای ارسال اس ام اس انبوه است، ادغام کمپین پیامکی با پلتفرمهای محبوبی مانند فراپیامک امکان پذیر خواهد بود. استفاده از پنل پیامکی میتواند به شما در ارسال پیامهای متنی به صورت خودکار برای حفظ تعامل کمک کند. به عنوان مثال، وقتی از فراپیامک استفاده کنید، میتوانید بهطور خودکار پیامهای خوشآمدگویی، تأییدیههای ارسال، اعلانهای سبد خرید، بهروزرسانیهای محصول جدید و موارد دیگر را برای کاربران سایت خود ارسال نمایید.
ارتباط منظم با مشتریان شما یک ارتباط معتبر ایجاد میکند و آنها را تشویق میکند تا دوباره از وب سایت شما بازدید کنند و به شما امکان میدهد با تلاش کمتر پیامهای بیشتری ارسال کنید.
قرار دادن لینک در هر پیامک
بهترین کمپینهای بازاریابی پیامکی، دسترسی مستقیم به وب سایت شما را برای گیرندگان آسان میکند. در سال ۲۰۲۱، میانگین فاصله توجه انسان فقط هشت ثانیه است، به این معنی که شما باید فورا توجه آنها را جلب کنید. اگر در هر پیام لینکی به وبسایت خود قرار ندهید، احتمالا حواس گیرندگان شما پرت شده و به سراغ چیز دیگری میروند. خوشبختانه، گنجاندن لینکها در کمپین پیام متنی بسیار آسان است.
سامانه ارسال پیامک فراپیامک از لینکهایی پشتیبانی میکند که مستقیما به صفحهای که میخواهید تبلیغ کنید، میرود. اگر در حال حاضر از صفحات لندینگ خاصی برای بخشهای مختلف باشگاه مشتریان خود استفاده میکنید، میتوانید مستقیما مشتریان خود را به آن صفحه پیوند دهید تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
بسیاری از مردم به دلیل محدود بودن تعداد کاراکترهای موجود، از درج لینک در پیامکهای خود خودداری میکنند. برای حل این مشکل، میتوانید از کوتاهکننده URL برای فشردهسازی لینک خود و قرار دادن آن در پیام متنی استفاده کنید.
از Call To Action استفاده کنید!
کوتاه و مفید نگه داشتن پیامک بسیار مهم است. با این حال، شما همچنین باید به طور واضح با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید تا به نتایج مورد نظر خود برسید. این به معنای یک فراخوان برای تماس است نه فقط ایجاد لینک یا فراخوان معمولی. از اینکه به گیرندگان خود بگویید دقیقا چه کاری میخواهید انجام دهند، نترسید؛ به آنها بگویید روی لینک کلیک کنند و از وب سایت شما بازدید نمایند! حتی یک متن کوتاه مانند “برای مشاهده تخفیفات ما اینجا را کلیک کنید” میتواند مفید باشد.
از تبلیغ شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید!
اگر قبلا در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین یا توییتر فالوور زیادی ایجاد کردهاید، میتوانید این فالوورها را به یک لیست بازاریابی پیامکی بزرگتر تبدیل کنید. برای انجام این کار، یک پست در محبوبترین پلتفرم رسانههای اجتماعی خود با یک شماره تلفن و کد انتخاب کنید تا به لیست پیامک شما بپیوندند.
از اضافه کردن طرحهای گرافیکی رنگارنگ و بازیهای سرگرم کننده در هر پست رسانههای اجتماعی جهت برجسته کردن خود، نترسید. همچنین، باید مزایای ثبت نام در لیست پیامهای متنی خود مانند معاملات انحصاری، هشدارهای محصولات جدید و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید.
با افزایش تعداد افرادی که لیست پیامهای متنی شما را دریافت میکنند، در نهایت، حجم بیشتری از ترافیک را به سایت خود هدایت خواهید کرد. حتی ممکن است بتوانید فالوورهای جدید شبکههای اجتماعی را به مشتریان جدید تبدیل کنید.
ارسال اطلاعات محصول جدید
شما تلاش زیادی برای توسعه محصولات و خدمات جدید برای کسب و کار خود انجام میدهید، اما باید به همان اندازه تلاش کنید تا مطمئن شوید مخاطبان شما آنها را ببینند. پیامهای متنی راه بسیار موثری برای برقراری ارتباط در مورد محصولات جدید هستند؛ زیرا احساس سفارشی و خاصی را به مشتریان میدهند.
بسیاری از کسبوکارها هشدارهای محصول جدید خود را از طریق ایمیل یا پیامرسانی در رسانههای اجتماعی ارسال میکنند، اما اغلب ممکن است در میان تعداد زیادی پست دیگر از بین بروند. مصرف کنندگان هر روز با ایمیلها بمباران میشوند و اغلب با مشکل مواجهند.
۹۵ درصد از پیامهای متنی برای افردای که در لیست سیاه مخابرات نیستند، سه دقیقه پس از دریافت باز میشوند، در حالی که نرخ باز شدن ایمیلها تنها ۲۰ درصد است. این باعث میشود ارسال پیامک گزینه بهتری برای شرکتهایی باشد که به دنبال متمایز شدن از دیگر شرکتها هستند.
ارائه کوپنهای خاص به مشتریان
یکی از بهترین چیزها در مورد بازاریابی پیامکی این است که ارتباط بسیار شخصی با کاربران ایجاد خواهید کرد و میتوانید به آنها احساس خاص بودن دهید. برای افزایش این تجربه، کوپنهای سفارشی را برای مشتریان در لیست پیامک خود پیاده سازی کنید. میتوانید از این پیامها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به فروشهای انحصاری، محصولات و رویدادهایی که سایر مشتریان به آنها دسترسی ندارند، استفاده کنید.
از آنجا که این پیشنهادات منحصربهفرد هستند، باعث ایجاد حس تعامل میشوند. آنها همچنین، احساس فوریت را ایجاد میکنند که خواننده را ترغیب میکند تا به سرعت از این معامله استفاده کند. این امر ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت میکند و در عین حال، باعث میشود مشتریان احساس رضایت کنند، برای درک بهتر به مقاله سفارشی کردن کمپینهای پیامکی خود سر بزنید.
ارائه توصیههای سفارشی در پیامک
با همه ابزارهای بازاریابی باورنکردنی که این روزها در دسترس ماست، ایجاد کمپینهای پیام متنی سفارشیسازی شده آسانتر از همیشه است. همه مشتریان شما شبیه هم نیستند، به این معنی که همه پیامکهای شما نیز نباید شبیه هم باشند. اجرای توصیههای سفارشی را بر اساس تعاملات قبلی خود با هر مشتری در نظر بگیرید.
پس از اینکه مشتری خرید کرد، میتوانید یک متن تکمیلی همراه با توصیههایی برای لوازم جانبی برای او ارسال کنید. اگر مشتری شما کالایی را در سبد خرید خود دارد که آن را نهایی نکرده است، میتوانید پیامک یادآوری به همراه لینکی به سبد خرید او و همچنین، موارد دیگری که ممکن است دوست داشته باشند، برایش ارسال کنید. این نوع پیامک میتواند بسیار موثر باشد؛ زیرا رفتار و ترجیحات قبلی کاربر را در نظر میگیرد.
از آنها بازخورد بخواهید!
نظرسنجیها یکی دیگر از راههای عالی برای جذب مشتریان و سوق دادن آنها به سمت وب سایت شما است. پس از اینکه مشتریان شما خریدی انجام دادند، از خدمات شما استفاده کردند یا به نحوی با شما تعامل کردند، برای آنها نظرسنجی پیامکی بفرستید و در مورد تجربهاشان بپرسید. ارسال نظرسنجی به مشتریان خود نشان میدهد که برای نظرات و تجربیات آنها ارزش قائل هستید و متعهدید تا کار خود در آینده بهبود بخشید.
همچنین، میتواند بازخورد بسیار مفیدی برای کسب و کار شما فراهم کند که میتوانید از آنها برای موفقیت بیشتر در آینده استفاده نمایید. علاوه بر این، ارسال نظرسنجی، راهی عالی برای هدایت ترافیک به وبسایت شما است.
در حالی که میتوانید نظرسنجی را به طور کامل از طریق پیام متنی تکمیل کنید، همچنین، میتوانید لینکی برای شرکت در نظرسنجی در وبسایت خود برای آنها ارسال کنید. ابزارهایی مانند Google Forms به شما این امکان را میدهند که بدون تلاش زیاد فرمها را به صورت آنلاین تنظیم کنید.
اجرای برنامههایی برای جذب مشتری به صورت اس ام اس
گاهی اوقات مشتریان فعلی شما نیز میتوانند بهترین ابزار بازاریابی شما باشند. اگر پایگاه داده ای از مشتریان وفادار و پرتکرار دارید، یک برنامه جذب مبتنی بر پیامک را در نظر بگیرید.
با این نوع برنامه، هر مشتری یک لینک منحصربهفرد دریافت میکند که میتواند مستقیما به دوستان، خانواده و سایر مخاطبین خود پیامک ارسال کند. هنگامی که یکی از مخاطبین آنها از آن لینک استفاده کرد، مشتری فعلی شما نوعی مزیت دریافت میکند.
این امتیازات وفاداری معمولا به سمت کالاهای رایگان یا تخفیف برای خرید بعدی آنها میرود، اما از خلاقیت با محصولات و تخفیفات خود نترسید. با پیوند دادن جوایز به پیامهای متنی خود، مشتریان فعلی خود را تشویق میکنید تا اخبار مربوط به شرکت شما را منتشر کنند.
هرچه لینکهای ارجاع بیشتری بفرستید، به طور بالقوه میتوانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. مزیت استفاده از این استراتژی این است که مشتریان شما احتمالا لینکهای ارجاع خود را با دوستان، خانواده و در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند.
افزایش ترافیک وب با بازاریابی پیامکی
یکی از بهترین مواردی که در مورد بازاریابی پیامکی وجود دارد، این است که استراتژیهای مختلفی هستند که میتوانید بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. برای راه اندازی کمپین بازاریابی پیامکی جدید خود، همین امروز با فراپیامک تماس بگیرید تا شما را در خرید بهترین پنل پیامکی راهنمایی کنیم. اگر در حال حاضر از بازاریابی پیامکی استفاده نمیکنید، اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع ارسال پیامک به مشتریان و افزایش تعامل آنلاینتان است.