وبلاگ فراپیامک
فین تک‌ های ایرانی

فین تک‌ های ایرانی

فین تک‌ های ایرانی یکی از زمینه های اصلی فعالیت های استارتاپی در داخل کشور می‌باشند.

به طور کلی فین تک یک شاخه مهم از انواع استارتاپ می‌باشد که در طی آن خدمات مالی با رویکردهای نوآورانه و جدید به بازار ارائه می‌شود.

در سالهای اخیر با توجه به گسترش زمینه های فعالیت در بخش خدمات مالی، راه اندازی استارتاپ در زمینه خدمات مالی نیز در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است.

 پیشینه و وضعیت موجود فین تک‌ های ایرانی

روند استفاده از تکنولوژی در عرصه های مختلف کسب و کار جهانی، بسیار مشهود است.

همپای تمامی کشورهای جهان، فرآیند استفاده از تکنولوژی در ایران نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

همزمان با ورود تکنولوژی به عرصه خدمات مالی، رشد و گسترش فین تک‌ های ایرانی، روندی صعودی را در پیش گرفته است.

می‌توان علت اصلی ایجاد و رشد فین تک‌ های ایرانی در طی چند سال اخیر را دسترسی عموم مردم به اینترنت دانست.

با وجودیکه فین تک در ایران یک کسب و کار نوپا محسوب می‌شود، اما دسترسی آن به خدمات مالی و اطلاعات حساب کاربران مسبب ایجاد مشکلاتی برای گسترش آن در کشور شده است.

متأسفانه و به دلیل عدم وجود قانون های مشخص و مکتوب در کشور برای این حوزه، تعدادی از فعالین این عرصه با مشکلاتی از قبیل فیلترینگ مواجه شده‌اند.

با این حال فین تک‌ های ایرانی روز به روز راه خود را در بین کاربران اینترنت بیشتر باز کرده اند و نمی‌توان روند روبه رشد این پدیده را در کشور نادیده گرفت.

لازم به ذکر است تعداد زیادی از استارتاپ های موفق ایرانی در دسته بندی فین تک قرار می‌گیرند.

با توجه به ایده های خلاقانه استارتاپی که روز به روز سبب ظهور فین تک‌های جدید در عرصه‌ی خدمات مالی کشور می‌شوند، باید اعتراف کرد که در آینده‌ای نه چندان دور، این حوزه از استارتاپ بخشی جدایی‌ناپذیر از خدمات مالی و بانکی کشور خواهند بود.

 رویدادهای استارتاپی فین‌ تک‌

سهم بزرگی از برگزاری رویدادهای استارتاپی در کشور به فین‌ تک‌ اختصاص دارد.

در ادامه، چند مورد از مهمترین رویدادهای استارتاپی مرتبط در ایران را برمی‌شماریم:

فیناپ

فیناپ یکی از رویدادهای استارتاپی در حوزه فین تک می‌باشد که با هدف گسترش این شاخه از استارتاپ در سرتاسر کشور، به صورت ماهیانه برگزار می‌گردد.

در این رویداد استارتاپی امکان تیم سازی برای خلق استارتاپ های جدید فین تک و تعامل افراد مربوط در این حوزه فراهم می‌گردد.

فیناپ در اصل، یکی از رویدادهای استارتاپ با رویکرد آموزشی محسوب می‌شود.

فین تاک

فین تاک یکی دیگر از رویدادهای استارتاپی در رابطه با فین تک می‌باشد که در طی آن تمامی انواع استارتاپ که مرتبط با خدمات مالی می‌باشند، شرکت می‌کنند.

در این همایش که به صورت ماهیانه برگزار می‌شود، صاحبین موفق یک استارتاپ فین تک به شرح و بیان چگونگی فعالیت و داستان موفقیت خود می‌پردازند.

در این رویداد نیز امکان شبکه سازی و تیم سازی برای شروع انواع استارتاپ در زمینه‌ی فین تک برای شرکت کنندگان حاضر در همایش وجود دارد.

فین استارز

یکی از مهمترین رویدادهای استارتاپی در زمینه‌ی فین تک نیز فین استارز می‌باشد.

این رویداد به صورت ترکیبی برگزار میگردد؛

بدین معنا که در طول برگزاری آن،  نمایشگاه‌ها، جلسات سخنرانی، کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی به صورت همزمان و در یک محیط برگزار می‌شوند.

لازم به ذکر است این رویداد علاوه بر ایران در نقاط دیگر جهان مانند کشورهای مختلف در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز برگزار می‌گردد.

استفاده از سامانه پیامک برای فین تک‌ های ایرانی

یک استارتاپ موفق که در زمینه‌ی ارائه خدمات مالی فعالیت می‌کند، می‌تواند برای ایجاد سهولت در ارائه‌ی خدمات به کاربران خود از یک پنل اس ام اس استفاده نماید.

فین تک های ایرانی می‌توانند با خدماتی کردن خطوط ارسال پیامک خود، برای مشتریانی که در بلک لیست مخابرات هستند و پیام های تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند، پیامک ارسال نمایند.

شرکت دانش بنیان فراداده در راستای ارائه خدمات به فین تک‌ های داخل کشور، امکان ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات را فراهم کرده است.

در همین راستا شرکت های فعال در این حوزه می‌توانند پس از طی کردن روال های مربوطه و خدماتی شدن خط ارسال پیامک ایشان، برای تمامی مشتریان خود بدون نگرانی از عدم ارسال پیامک، اطلاع رسانی‌های مورد نیاز را انجام دهند.

1 1 vote
امتیازدهی به مقاله

آیدا سنقری

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک