ارسال پیام صوتی به عنوان یکی از روش های اطلاع رسانی و حتی تبلیغات به شمار میرود.
در گذشته نه چندان دور، بستر صوتی تنها برای مکالمات مستقیم در مخابرات استفاده میگردید.
با گسترش فناوری و پیشرفت زیرساخت های مخابراتی امکان ارسال پیام صوتی برای همگان فراهم گردید.
این فناوری در وهله اول، برای برخی خدمات نظیر خدمات بانکی در معوقات بانک یا در ارسال کد فعالسازی سایت ها و نرم افزارها کاربرد دارد.
با گسترش شیوه های تبلیغاتی، این روش نیز به شیوه های تبلیغاتی افزوده شد.
در ادامه تاریخچهای از علل ترجیح این روش و نکاتی پیرامون آن را خواهیم گفت.
تبلیغات پیش از ابداع ارسال پیام صوتی تبلیغاتی
تبلیغات به شیوه های متعددی در طول ادوار متفاوت صورت گرفته است.
امروزه نیز صنعت تبلیغات یکی از صنایع مطرح در بین تمامی انواع صنایع میباشد.
تبلیغات گاه به صورت بنر و گاهی به صورت تبلیغات تلویزیونی و … بوده است.
در طول چند سال اخیر در کشور شیوهای از تبلیغات مرسوم گردیده است که بسیار پرمخاطب و در عین حال کم هزینه میباشد.
ارسال پیامک تبلیغاتی که یکی از انواع بازاریابی دیجیتال میباشد، با توجه به نفوذ تلفن همراه در جامعه بازخورد بسیار بالایی برای تبلیغات داشته و همچنان خواهد داشت.
سامانه پیامک با در اختیار قرار دادن امکان ارسال حجم بالایی از پیامک، بخش زیادی از نیاز جامعه به تبلیغات ارزان و موثر را برآورده نموده است.
پنل اس ام اس استفاده های گستردهای در بخش تبلیغات و خدمات داشته و همچنان نیز یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی برای مجموعه ها و مخاطبانشان میباشد.
در کنار امکان ارسال پیامک تبلیغاتی، امکان عدم دریافت پیامک تبلیغاتی نیز برای مخاطبان به وجود آمد.
لذا با مرور زمان، افراد بیشتری اقدام به مسدود نمودن پیام تبلیغاتی و اصلاحا ورود به لیست سیاه مخابراتی نمودند.
این امر موجب کاهش مخاطبین پیامک نسبت به پیش از اعمال سیاستهای جدید شد.
کاهش مخاطبین و عدم امکان ارسال اس ام اس تبلیغاتی به مخاطبان، نوآوران این صنعت را بر آن داشت تا با خلق سامانه های جدید، جایگزین مناسبی برای آن بیایند.
ارسال پیام صوتی، راهی متفاوت در تبلیغات
ارسال پیام صوتی یکی از بهترین روش های ابداع شده برای جایگزینی پیامک میباشد.
ارسال پیام صوتی از طریق سامانه پیامک صوتی امکان پذیر خواهد بود.
بدین صورت کاربر، صدای موردنظر خود را ضبط نموده و از طریق بستر مخابراتی، اقدام به ارسال پیام صوتی مینماید.
سامانه های پیامک صوتی، عموما از بستر خطوط E1 برای ارسال پیام صوتی اقدام مینمایند.
ارسال پیام صوتی بدین نحو است که تلفن مخاطب زنگ خورده و بعد از برداشته شدن آن و برقراری تماس، صدای از پیش ضبط شده برای ایشان پخش میگردد.
یکی از مزیت های سامانه پیامک صوتی، امکان ارسال پیام صوتی به شماره تلفن های ثابت میباشد.
زیرا این مورد مانند پیامک نیست که لزومی به داشتن بستر غیر صوتی داشته باشد.
در این سیستم میتوان شماره ثابت مخاطب به عنوان هدف قرار داده شده و پیام برای ایشان ارسال گردد.
یک ایده خلاقانه در این زمینه استفاده از نرم افزار تبدیل متن به گفتار میباشد که برای اولین بار توسط شرکت دانش بنیان فراداده رایانه سورنا به مشتریان ارائه گردید.
نرم افزار تبدیل متن به گفتار، نوشتار را به صورت صوت درآورده و قرائت مینماید.
لذا میتوان این نرم افزار را با سامانه پیامک صوتی و پیامک متنی ترکیب نموده و خدمات جدیدی به مشتری ارائه نمود.
از این امکان برای اولین بار در فراپیامک به منظور ایجاد یک وب سرویس منحصر به فرد استفاده شد.
با استفاده از این وب سرویس، در صورتی که به هر دلیلی پیامک به مخاطب ارسال نگردد، به صورت خودکار متن مورد نظر به صوت تبدیل شده و به شکل پیام صوتی ارسال خواهد شد.
بدین ترتیب امکان اطلاع رسانی خدماتی برای تمامی اشخاصی که به هر عنوان نمیتوانند خطوط خدماتی (خطوطی که از حالت تبلیغاتی خارج میشوند و لیست سیاه مخابراتی را رد میکنند) دریافت نمایند میسر گردیده است.
همچنین، با استفاده از نرم افزار تبدیل متن به گفتار، مخاطبین تبلیغات پیامکی نیز در دسترس تر از همیشه خواهند بود و امکان ارسال به ایشان از همیشه ساده تر گردیده است.
سلام
یه سوال ازتون دارم
پیامک صوتی به تلفن های ثابت هم ارسال می کنید و در صورت ارسال آیا هزینه پیام هایی که تلفن پاسخگو نیستند و یا تلفن قطع هست عودت داده میشود یاخیر؟
ممنون میشم پاسخ بدین.
سلام
خیر ارسال به خطوط ثابت انجام نمیشه
در صورت ارسال به موبایل، هزینه پیامک صوتی در هر صورت کسر خواهد شد؛ چه مخاطب گوشی رو پاسخ بدهد چه پاسخ ندهد