موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی از دل ایده های خلاقانه و پشتکار بسیار برآمده است.
ایده های کسب و کار اینترنتی مهم ترین بخش راه اندازی این کسب و کار است.
در لیست ثروتمندترین افراد دنیا، اسامی افرادی به چشم میخورد که با راهاندازی یک کسب و کار مجازی، فعالیت خود را آغاز کردهاند.
و پس از مدتی تبدیل به یکی از موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی شدهاند.
استراتژی موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی
ایده و شناخت حوزه فعالیت
حوزه کاری شما باید براساس علاقه و مهارت شما باشد؛
اگر شما به موضوع کاری خود واقف باشید، میتوانید به طرح ایده برای راه اندازی کسب و کار بپردازید.
ایده های کسب و کار اینترنتی بسیاری در سایت های مربوطه مانند “آمازون” وجود دارد که میتواند در این راستا به شما کمک کند.
راه اندازی وب سایت
برای این که ایده های کسب و کار اینترنتی خود را محقق کنید، نیاز به یک بستر اینترنتی دارید که همان سایت شما خواهد بود.
سایت شما، ویترین شما در برابر عموم مردم است که در آن کالا یا خدمات خود را به عرصهی نمایش میگذارید.
برای راه اندازی سایت احتیاج نیست که شما برنامه نویس باشید و یا هزینه بالایی به یک تیم برنامه نویسی بدهید.
شرکت دانش بنیان فراداده رایانه سورنا، از جمله استارتاپ های موفق است که با طراحی سایت ساز آنلاین رایو کمک شایانی به کسب و کار مجازی کرده است.
با سایت ساز آنلاین رایو، به راحتی و بدون دانش برنامه نویسی میتوانید وب سایت خود را طراحی کنید.
تولید محتوا
در کسب و کارهای مجازی برای جلب اعتماد مشتری نیاز به محتوا و آموزش رایگان در سایت خود دارید.
موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی از ۳ دسته بندی برای تولید محتوای سایت خود استفاده میکنند:
۱- محتوای آموزشی
ایده های کسب و کار اینترنتی وقتی محقق خواهند شد که کاربران سایت شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
مسیر ارتباط را با مقاله و فیلم آموزشی میتوان هموار کرد.
اگر سایت شما در رابطه با پنل پیام کوتاه باشد شما میتوانید با ساخت فیلم آموزشی یا مقاله آموزشی، نحوه استفاده از قسمتهای مختلف پنل را به عنوان محتوای آموزشی در سایت قرار دهید.
با تولید محتوای آموزشی رضایت مشتری جدید را خواهید داشت.
همچنین تولید محتوا میتواند باعت شود وقتی افراد در موتورهای جستجو مثل گوگل در رابطه با پیامک، مطلبی را جستجو میکنند، سایت شما، به عنوان اولین لینک ها و در صفحهی اول به آنها معرفی شود.
۲- برند سازی
وقتی کاربر سایت، محتوای آموزشی را میبیند هیچ گونه شناختی از شما ندارد و چه بسا با جستجوهای بسیار به سایت شما رسیده باشد.
آنچه که در اینجا نیاز است، شناخت کاربر از مجموعه شما و فعالیت هایی است که انجام میدهید.
معمولا کسب و کار مجازی زمانی برای کاربر قابل اعتمادتر میشود که دورنمایی از تیم شما و چگونگی تولید محصولات یا خدمات شما داشته باشد.
۳- تولید محتوا براساس محصولات
خرید اینترنتی بدون دیدن کالا و یا ارزیابی تصویری خدمات، عملا ناممکن است؛ بنابراین، مشتری باید قبل از خرید، تصاویر مربوط به کالاها و خدمات را مشاهده کند.
در کسب و کار مجازی کیفیت محصولات و یا شرح تصویری خدمات شما برای جذب مشتری بسیار حائز اهمیت است.
شرکت فراداده، با ایده های کسب و کار اینترنتی از سال ۱۳۸۶ در زمینه طراحی سایت و سامانه پیامک و ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات، به کسب و کار های مجازی کمک کرده است تا به موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شوند.