وبلاگ فراپیامک
خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش و تاثیر آن در فروش

خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین اصول در افزایش فروش و حمایت از مشتری می‌باشد که توجه زیاد به این موضوع سبب حفظ مشتری و جذب رضایت مشتری می‌گردد. خدمات پس از فروش، همانطور که از اسم آن مشخص می باشد، به کلیه خدماتی اطلاق می شود که پس از فروش محصول یا خدمت ارائه می شود. خدمات پس از فروش مختص بسیاری از شرکت ها مانند شرکت های تولیدی، خدماتی و نرم افزاری یا سخت افزاری است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد نکاتی که در حمایت از مشتری موثر می‌باشد، صحبت کنیم. همچنین به تأثیر امکانات پنل اس ام اس در این امر اشاره خواهد شد. مهم نیست کسب و کار شما چیست، مهم این است که خدماتی که باعث جلب رضایت مشتری و افزایش فروش شما می‌گردد را ارائه دهید.

خدمات پس از فروش که باعث حمایت از مشتری می‌گردد، به شرح زیر است:

۱- پشتیبانی مشتریان در تمامی ساعات شبانه روز (۲۴Hour support)

۲- پیگیری تمامی مراحل خرید مشتری و ارائه راهنمایی به آنها

۳- توجه به ناراحتی و شکایات مشتریان در واحد حامیان مشتری (مدیریت ارتباط مشتری یا CRM که مخفف عبارت Customer Relationship Management است)

۴- ارائه و اعلام تخفیف ها و پیشنهادات ویژه در جشنواره‌ها (Sales)

۵- توجه به پیشنهادات ارائه شده توسط مشتریان

۶- و غیره.

همانطور که ارائه خدمات بهتر، از اهمیت بسزایی برخوردار است، اندازه گیری میزان رضایت مشتری در فواصل زمانی منظم اهمیت بالایی دارد. بنابراین شما می توانید با استفاده از راهکارهایی مانند برقراری تماس تلفنی و یا ایجاد فرم نظر سنجی، میزان رضایت مشتری را سنجیده و به واسطه نتایج بدست آمده، تغییرات مورد نیاز را در حمایت از مشتری و ارائه خدمات بهتر ایجاد نمایید. یکی از ابزار‌های مهم در حمایت از مشتری، اطلاع رسانی های به موقع در مورد خدمات ارائه شده یا جشنواره ها و امثال آن می‌باشد.

ابزار دیگر امکان ارائه یکسری خدمات از راه دور با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی می باشد. برای نمونه، می توان به امکاناتی نظیر فعال نمودن کد گارانتی محصولات، نوبت دهی، برگزاری مسابقات، برگزاری نظر سنجی و … اشاره نمود؛ شما می‌توانید با کمک گرفتن از یکی از سامانه های پیامکی به هریک از موارد فوق دست یابید. سامانه فراپیامک یکی از کاملترین سامانه های پیامکی ای است که شامل تمامی این امکانات جهت ارائه هر چه بهتر خدمات پس از فروش می‌باشد.

تأثیر سامانه پیامکی فراپیامک در افزایش فروش و حمایت از مشتری

با ۲ مثال ساده شروع می‌کنیم:

فرض کنید شما دارای یک فروشگاه لوازم الکتریکی هستید و می خواهید پس از فروش محصول، گارانتی محصول خریداری شده در قالب خدمات پس از فروش را برای مشتری فعال نمایید. یکی از ساده ترین راهکارها این است که مشتری شما کد گارانتی پشت محصول را برای یک شماره پیامکی ارسال نماید و در پاسخ، اطلاعات محصول، به همراه زمان گارانتی برای مشتری ارسال گردد. برای این کار می توان از امکان کدخوان سامانه فراپیامک کمک گرفت.

مثال دیگر، دفاتر بیمه هستند که می توانند با استفاده از امکانات سامانه پیامک کوتاه فراپیامک، خدماتی مانند:

۱- یادآوری زمان اتمام قرارداد

۲- تبریک مناسبت ها و تولد مشتریان

۳- ارائه تسهیلات و یا آفرهای جشنواره‌ها

۴- استعلام وضعیت بیمه نامه ها

۵- و غیره

را به مشتریان خود ارائه دهند. تمامی کسب کارها می توانند با استفاده از امکان نظرسنجی سامانه پیامکی، میزان رضایتمندی مشتری را اندازه گیری نمایند. نه تنها این سامانه برای افزایش کیفیت خدمات پس از فروش مؤثر خواهد بود، بلکه شما می توانید با استفاده از امکانات متفاوت دیگری که در این سامانه قرار داده شده است، تبلیغات خود را به صورت کاملا هدفمند، به دست مشتریانتان برسانید و همین امر باعث افزایش فروش و تعداد مشتریان شما می‌گردد.

ما سعی کرده ایم که با توجه به نیاز مشتریان و انتظارات آن ها، سامانه فراپیامک را روز به روز گسترش دهیم و به امکانات و خدمات آن بیفزاییم. با حمایت از مشتری و مشتری مداری، تمامی نیازهای مشتریان را به طور کامل برطرف نموده ایم و پیشنهادات آن ها را در امور این سامانه دخیل کرده‌ایم تا منجر به رضایتمندی مشتری گردد. همچنین شما می توانید با ارائه پیشنهادات جذاب و یا تخفیف دار، موجب افزایش فروش و تعداد مشتریان خود شوید.

ارسال پیشنهادات ویژه با پنل پیامک

همچنین شما می توانید با ارسال اس ام اس تبلیغاتی که حاوی پیشنهادات ویژه از محصولات و خدمات شما است، موجب افزایش فروش خود شوید. چراکه اکثر کاربران علاقه بسیار زیادی به فروش ویژه محصولات دارند. و یا حتی شما می توانید با ارسال یک کد تخفیف به مشتریان خود، موجب کسب رضایت و علاقه مندی آنها نسبت به کسب و کارتان شوید. این راه کمک بسیار زیادی به گسترش کسب و کار شما خواهد کرد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک