وبلاگ فراپیامک
لیست سیاه همراه اول

ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات

 لیست سیاه همراه اول (Black List)

لیست سیاه همراه اول یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در سامانه پیامک مورد توجه واقع می‌گردد. امروزه شاهد ارسال تبلیغات بسیاری از طریق اس ام اس هستیم؛ حوزه های مختلف کسب و کار برای معرفی خود به افراد و اقشار مختلف، پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس ارسال می‌نمایند؛ شرکت ها و مجموعه های زیادی نیز موارد مهم و اطلاع‌رسانی‌های ضروری را برای کارمندان، دانشجویان، مراجعه کنندگان و افرادی که به نحوی با آنها در ارتباط هستند، ارسال می‌نمایند. ارسال‌های فوق از طریق سامانه پیامک انجام می‌شود.

در خصوص خرید و ثبت نام اینترنتی که از طریق وب سایت ها صورت می‌گیرد، لازم است که اطلاعات خرید یا ثبت نام را برای کاربر پیامک کنند؛ مثال های مختلفی از جنبه های کاربردی پیام کوتاه وجود دارد که رسیدن این پیغام به مخاطب ضروری می‌باشد. قشری از این افراد هستند که شماره موبایل خود را در لیست سیاه قرار داده‌اند. بنابراین، در این حالت پیامک های تبلیغاتی یا حتی اطلاع‌ رسانی برای این افراد ارسال نمی‌گردد. با ارسال عدد ۱ به سامانه ۸۹۹۹ همراه اول می‌توان خط تلفن همراه اول (دائمی- اعتباری) خود را جزو لیست سیاه قرار داد.

بدین ترتیب، عدم دریافت پیامک تبلیغاتی، بر روی شماره موبایل، فعال می‌گردد. برای خروج از لیست سیاه همراه اول، می‌بایست عدد ۲ را به سامانه ۸۹۹۹ ارسال نمود. پس از ۲۴ ساعت شماره موبایل موردنظر، از لیست سیاه همراه اول خارج می‌گردد و عدم دریافت پیامک تبلیغاتی غیرفعال می‌شود. به طور کلی، خطوط ارسال پیامک، به صورت پیش فرض حالت تبلیغاتی دارند و برای افرادی که در لیست سیاه قرار دارند، ارسال اس ام اس انجام نمی‌شود.

خروج از لیست سیاه

بسیاری از شرکت ها و مجموعه ها نیاز دارند که پیامک خود را حتما به دست همه افراد حتی افرادی که جزو لیست سیاه هستند، برسانند. به همین دلیل راه و روشی نیاز دارند تا لیست سیاه همراه اول را نادیده گرفته و پیامک خود را به همه مخاطبین خود ارسال کنند. برای مثال تمامی افراد، حتی افرادی که در لیست سیاه (بلک لیست) هستند، می‌توانند از طریق پیامک، از تراکنش‌های بانکی خود مطلع شوند. اما چگونه پیامک تراکنش بانک برای همه افراد ارسال می‌گردد؟ چگونه است که کدهای گارانتی یا اطلاع رسانی از سوی مجموعه‌ای خاص، با وجود مسدود بودن پیامک تبلیغاتی، دریافت می‌شوند؟

ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات

اپراتورهای متصدی ارسال و دریافت پیام کوتاه در کشور (۱۰۰۰،۲۰۰۰،۳۰۰۰،۵۰۰۰ و خط ثابت) که در پنل های مختلف پیامکی از آنها استفاده می‌شود، به صورت پیش فرض تمامی خطوط را تبلیغاتی ارائه می دهند. بنابراین، امکان ارسال پیامک از طریق این خطوط به افرادی که جزو لیست سیاه هستند، وجود ندارد. اما همین اپراتورهای پیامکی، شرایطی را برای ارسال پیامک حتی به شماره‌های لیست سیاه، ایجاد نموده‌اند. در این حالت خط اختصاصی ارسال و دریافت پیامک تحت شرایطی خاص، تبدیل به خط خدماتی می‌گردد.

بدین ترتیب، آنها قادر خواهند بود برای افرادی که جزو لیست سیاه همراه اول هستند نیز پیامک ارسال کنند. شرایط تبدیل خطوط اختصاصی از تبلیغاتی به خدماتی با توجه به نوع اپراتور مربوطه متفاوت است؛ اما در همه اپراتورها، می‌بایست متعهد شوید که از خطی که خدماتی شده است، ارسال پیامک با هدف تبلیغاتی انجام ندهید. این تعهد به این علت است که اگر اس ام اس تبلیغاتی، از این خط خدماتی ارسال شود و به دست افرادی برسد که خود را جزو لیست سیاه همراه اول قرار داده‌اند، می توانند از همراه اول شکایت کنند.

موضوع شکایت آنها نیز دریافت تبلیغات با وجود مسدود بودن و عدم دریافت پیامک تبلیغاتی است. به همین دلیل زمانی که خط اختصاصی شما تبدیل به خط خدماتی می‌گردد، فقط برای ارسال اطلاع رسانی به افرادی که جزو مشتریان یا اعضای مجموعه شما هستند. با استفاده از خط خدماتی، می‌توانید به افرادی که با اختیار و رضایت شخصی، شماره موبایل خود را در اختیار شما قرار داده‌‌اند، ارسال پیامک انجام دهید. همانطور که اشاره شد، مضمون پیامک نباید تبلیغاتی باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات به بخش خطوط خدماتی مراجعه شود.

4 1 vote
امتیازدهی به مقاله

تینا مشیری

Subscribe
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای‌ها
Inline Feedbacks
View all comments
شایان
شایان
11 ژانویه, 2019 18:29

انقدر سخت توضیح دادید که امثال من کم سواد چیزی دستگیرمون نمیشه!!! موضوع اینه که من چجور میتونم شماره ای رو از مرکز مخابرات بلاک کنم که نتواند برای شماره من تماس یا پیام داشته باشد؟؟؟!! چون من در گوشی خودم بلاک میکنم ولی باز آن شماره های معمولی و مزاحم پیامشان دریافت میشود، پس باید از مرکز مخابرات بتوانم بلاک کنم که راهش را نمیدانم !!! اگر بنا باشد شماره ها را نوشته و به مخابرات محل ببرم ؟! باز امکان ندارد ،چون هر روز شماره های جدیدتر ،اضافه میشوند و این هم امکانپذیر نیست هم عقلانی نیست !!!،مرسی

شیما صاحبقرانی
15 ژانویه, 2019 09:10
Reply to  شایان

سلام
متاسفانه همچین امکانی وجود ندارد و اصلا خواسته شما معقول نیست!
متن با لحنی ساده و روان نوشته شده است و اگر شماره هایی که برایتان پیامک ارسال میکنند، شماره موبایل هستند، این مورد غیر قابل اجتناب است
اگر میخواهید به طور کل از هیچ شماره پیامکی، پیام تبلیغاتی دریافت نکنید، میبایست طبق دستوری که در مطلب ذکر شده است عمل نمائید (با ارسال عدد ۱ به سامانه ۸۹۹۹ همراه اول می‌توان خط تلفن همراه اول (دائمی- اعتباری) خود را جزو لیست سیاه قرار داد)

Call Now Buttonتماس با فراپیامک