وبلاگ فراپیامک

خط خدماتی چیست و چه کاربردی دارد؟

خط خدماتی چیست و چه کاربردی دارد؟

خط خدماتی چیست و چه کاربردی دارد؟

طبق ابلاغيه شركت ارتباطات سيار ايران، سرشماره های ارسال پيامک، به دو شاخه خدماتی و تبليغاتی دسته‌بندی می‌شوند؛ شماره های خدماتی متعلق به شركت ها، دفاتر و سازمانهایی است كه پيامكهایی با محتوای خدماتی، مشخص و در محدوده كاری همان مجموعه برای مخاطبانی شناخته شده كه خود درخواست دريافت اين پيامک ها را داده‌اند، ارسال می‌كنند و محتوای آن اغلب خبری است و جنبه اصلاع رسانی و ارائه خدمات به افراد داوطلب و شناخته شده را دارد. هر گونه ارسال پيامک كه بدون رضايت صاحب تلفن همراه و بدون اطﻼع ايشان صورت گيرد، پيامک تبليغاتی محسوب می‌شود و ارسال اينگونه پيام ها براي مخاطبانی كه خود درخواست عدم دريافت اين پيامكها را داده‌اند، امكان پذير نیست.

اگر به دنبال استفاده از سامانه پیامکی در جهت ارسال پیامک های خدماتی و اطلاع رسانی هستید، در این مطلب همراهمان باشید. در این مقاله به کاربرد خط خدماتی و مزیت آن می‌پردازیم.

اغلب فروشگاه های اینترنتی یا بانک ها هستند که برای ارسال کد تائید یا پیامک واریز و برداشت، مراحل فروش یا ثبت سفارش از این خطوط جهت ارسال پیامک استفاده می‌کنند. اخذ خطوط خدماتی، فقط برای ارگانها و سازمانها و شرکتها مسیر است و دارای قوانین و مراحل خاصی است؛ از این رو، فعالسازی آن برای افراد عادی، ممکن نیست.

پیام هایی مشخص با محتوای اطلاع رسانی، از طرف مجموعه‌ها برای افرادی شناخته شده که خودشان درخواست ارسال اس ام اس داشته‌اند، فرستاده می‌شود. محتوای کلی در این پیام ها رساندن اطلاعات و یا خدمات به مخاطبین است.

خطوط خدماتی ارسال پیامک
خط خدماتی

چه افرادی از خط خدماتی پیامک دریافت می‌کنند؟

اشخاصی از خطوط خدماتی پیامک دریافت می‌کنند که خودشان داوطلب دریافت اس ام اس شده‌اند. به عنوان مثال، در سایتی عضویت می‌شوند و شماره موبایلشان را وارد می‌کنند؛ سپس، برایشان کد تایید ارسال می‌شود یا برای خرید اینترنتی از فروشگاه کد تایید و ثبت سفارش به موبایلشان ارسال می‌شود.

شرایط دریافت خط خدماتی

برای دریافت خط خدماتی باید به صورت شخصیت حقوقی اقدام کنید، دارای شناسه ملی و شماره ثبت باشید، مبلغ معینی سفته تضمین بدهید (مبلغ سفته برای هر پیش شماره متفاوت است) و تقریبا دو تا شش ماه زمان لازم است تا خط تبلیغاتی تبدیل به خدماتی شود. حال با این شرایط، سامانه پیامکی فراپیامک شرایط بسیاری عالی در اختیار شما قرار داده است.

می‌توانید با ماژول خط خدماتی فراپیامک، خط خدماتی را سریع دریافت نمایید و این خطوط به صورت امانت به شما داده شده تا به سایت و اپ خود وصل نمایید. نکته مهم که این است که ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط خدماتی ممنوع است.

شرایط استفاده از خطوط پیامکی چیست؟

از شرایط مهم در خطوط خدماتی این است که پیامک فقط برای افرادی فرستاده می‌شود که خود خواهان دریافت آن هستند و ارسال اس ام اس های تبلیغاتی با خطوط خدماتی قابل انجام نیست. ارسال پیامک فقط برای افرادی است که ما را می‌شناسند و پیامک ما برایشان اهمیت دارد.

با کاربرد خطوط خدماتی بیشتر آشنا شوید!

مزیت استفاده از خطوط خدماتی
کاربرد خط خدماتی

از کاربرد خط خدماتی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • ارسال پیامک‌ از طریق وب سرویس پیامک (کد فعال سازی)
  • ارسال کد رهگیری مرسولات پستی (فروشگاه اینترنتی)
  • یادآوری بدهی یا سررسید اقساط
  • و تبریک روز تولد (فروشگاه یا برندی خاص)
  • یادآوری تمدید قرارداد مانند (بیمه)
  • اطلاع رسانی در مورد لغو یا برگزاری کلاس یا دوره (دانشگاه و مدارس)

مراحل خدماتی کردن خطوط به چه صورت است؟

اگر ارگان و یا سازمانی حقوقی هستید، باید یکسری فرم را در اختیار داشته و اطلاعات حقوقی همراه با مهر و امضاء و سایر موارد مربوطه را ثبت کرده و از طریق ماژول “خط خدماتی” که در سامانه پیامکی فراپیامک قرار دارد، اقدام کنید.

اگر قصد خدماتی کردن خط را دارید، باید شرکتی حقوقی یا شناسه ملی و شماره ثبت باشید تا خط پیامکی شما، به شماره خدماتی تبدیل شود. به علاوه، باید تعهدنامه ای را ارائه داده و سفته با مبلغ مشخصی ارائه دهید تا خط خدماتی دریافت کنید. نکته قابل ذکر این است که درخواست هایی که حقیقی باشند، از طرف اپراتورها به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند.

کار با سامانه پیامکی

اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی، تا به حال با سامانه پیامکی کار کرده باشید، متوجه شده‌اید که ارسال کد فعال سازی یا پیامک های مهم، به افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را بسته‌‌اند، امکان‌پذیر نیست مگر آنکه به دنبال تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی باشید.

سرعت ارسال اس ام اس با خط خدماتی چقدر است؟

برخی از کاربران این تصور را دارند که خط خدماتی دارای سرعت ارسال کمتر یا بیشتری نسبت به خطوط تبلیغاتی عادی است؛ اما این طور نیست و سرعت ارسال پیامک ها به خدماتی یا تبلیغاتی بودن خط ارتباطی ندارد.

شماره خط خدماتی ثابت است یا متغیر؟

شماره خطوط خدماتی
شماره خطوط خدماتی

شماره خطوط خدماتی ثابت است و تغییر نمی‌کند. سیستم مانیتورینگ هوشمند فراپیامک روی خطوط خدماتی فعال بوده و امکان ارسال اس ام اس تبلیغاتی را با این خطوط مقدور نمی‌سازد. در نتیجه، برای کاربرانی که از این خطوط استفاده می‌نمایند، هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد.

مزیت استفاده از پیامک خدماتی
  • فرستادن پیامک های اطلاع رسانی به تمامی مخاطبین حتی شماره‌ های بلک لیست
  • جلوگیری از نارضایتی مشتریان
  • امکان ارسال پیامک انبوه و بدون محدودیت در تعداد گیرندگان
  • جلوگیری از صرف وقت و امکان استفاده آنی از خدمات
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک