متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار موضوعی است که به منظور نگارش هر چه بهتر متن پیامک مطرح میگردد.
محتوی پیامک و ساختار متن آن میبایست طوری باشد تا بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبین پیامک داشته باشد.
امروزه یکی از پرکاربردترین روش های بازاریابی و تبلیغات ارسال پیامک های تبلیغاتی میباشد.
البته ممکن است به این فکر کنید که امروزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی تأثیر بیشتری بر روی مخاطبین خواهد داشت و دیگر پیامک کاربرد خود را از دست داده است؛
یا شاید به این فکر کنید که خیلی از مخاطبین پیامک، شماره خودشان را در لیست سیاه مخابرات قرار دادهاند و نمیتوانید ارسال پیامک به بلک لیست داشته باشید؛
پس بهتر است از شبکه های اجتماعی برای ارسال پیامک های خود استفاده نمایید.
اما در حقیقت باید بدانیم که تمامی شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، امکان بلاک و لغو دریافت پیام های تبلیغاتی را قرار دادهاند.
نکته دیگر این است که بیلبورد و سایر روش های بازاریابی و تبلیغاتی دارای هزینه بالاتری نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی هستند و هنوز مخاطبین خاص خودش را دارد.
بنابراین متن پیامک تبلیغاتی میبایست با هوشمندی بالایی برای کسب و کارهای متفاوت نگارش شود.
قواعد و اصول کلی در مورد نگارش متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار
۱- عدم استفاده از کلمات تخصصی:
نکتهای که بسیار حائز اهمیت میباشد این است که نباید در متن پیامک خود از کلمات تخصصی حرفهی خود استفاده نمایید.
شاید مخاطبین پیامک شما اطلاعات چندانی در مورد آن کلمه تخصصی نداشته باشند، اما واقعا به خدماتی که شما ارائه میدهید نیاز دارند؛
چون متوجه مفهوم کلمهای که در متن پیامک استفاده کردهاید، نمیشوند، بنابراین، پیامک و خدمات شما را نادیده میگیرند.
۲- استفاده از کاراکترهای خاص:
برای آنکه خدمات، تخفیفات و عبارت های مهم پیامک شما، بیشتر برای مخاطب جالب و برجسته باشد، حتما از کاراکترهایی مانند { ، * ، ” استفاده نمایید.
برای مثال عبارت تخفیف باور نکردنی را به این صورت بنویسید: *تخفیف باورنکردنی*
۳- ساختار متن پیامک:
در نظر داشته باشید که متن پیامک تبلیغاتی شما نباید خیلی طولانی باشد، به این دلیل که خواندن تکتک پیامک های تبلیغاتی از حوصلهی افراد خارج است.
بنابراین شما میبایست ۴ قسمت مهم را با ترتیبی که در زیر آمده است، در پیامک خود درج نمایید:
قسمت اول: برند یا شعار تبلیغاتی
سعی کنید برای پیام های خود شعار تبلیغاتی مختصر و جذابی تهیه نمایید.
این امر باعث میشود تا هر بار مخاطبین پیامکی، شعار شما را ببینندف به یاد خدمات شما بیافتند.
آنها قطعا، به این فکر خواهند کرد که شاید این خدمات برایشان لازم و مفید باشد.
علاوه بر این، شعار و برند به معرفی شما، به مردم کمک زیادی خواهد کرد و پیام شما با اهمیتتر از سایر پیامک های تبلیغاتی برای مخاطبین پیامک میشود.
قسمت دوم: بیان ویژگی یا خدمات خاص
برای مثال می خواهید جشنواره ای را برگزار نمایید و این موضوع را اطلاع رسانی کنید؛
و یا خدمات جدیدتان را معرفی نمایید؛
بنابراین بهتر است، پس از معرفی برند، ویژگی خاص خود را با استفاده از کاراکترهایی که قبلا گفته شد، بنویسید.
قسمت سوم: نحوه سفارش محصول و ثبت درخواست
چنانچه خدمات شما به گونهای است که مخاطبین پیامک میتوانند، محصول خود را سفارش دهند؛
یا میتوانند با ارسال شماره خاصی، شماره خود را در سیستم شما ثبت کنند، روش آن را در قسمت سوم پیامک درج نمایید.
قسمت چهارم: ارتباط با شما
در قسمت آخر متن پیامک، شماره تماس، آدرس سایت و یا لینک شبکه اجتماعی خود را بنویسید.
این کار در جلب اعتماد مشتری تأثیر بالایی خواهد داشت.
بنابراین، اگر میخواهید پیامک شما جذب مشتری داشته باشد، درج یکی از راه های ارتباطی در پیامک الزامی میباشد.
۴- زمان ارسال پیامک:
غیر از داشتن متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار زمان ارسال پیامک هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
اگر زمان ارسال پیامک شما در زمان های پرمشغلهی مخاطبین یا در زمان استراحت و خواب آن ها باشد، قطعا مورد توجه آن ها قرار نخواهد گرفت.
و ممکن است تاثیر منفی بر روی تبلیغ برند شما داشته باشد.
پیشنهاد میشود پیامکهای خود را ظهر (زمان استراحت بین کار و نهار) و بعد از ظهر (پس از پایان تایم اداری) ارسال نمایید.
۵– استفاده از نام مشتری:
اگر مخاطبین شما مشتریان سابق و یا آشنایان شما هستند، حتما از نام مشتری در ابتدای پیامک استفاده نمایید.
این کار باعث میگردد تا مخاطب توجه خاصی به آن پیامک داشته باشد.
۶- انتخاب جامعه هدف متناسب:
چنانچه شما ارائه دهندهی محصول یا خدماتی هستید که مناسب رنج سنی و جنسیت خاصی میباشد، بهتر است از ماژول سن و جنسیت که یکی از امکانات سامانه پیام کوتاه میباشد، استفاده نمایید.
برای مثال شما تولیدکنندهی کولرهای گازی هستید؛
پس بهتر است با استفاده از بانک شماره هایی که در سامانه پیامک قرار دارد، پیامک های خود را به مناطق جنوب کشور ارسال نمایید.
این کار مشتری های زیادی را به سمت شما هدایت خواهد کرد.
با رعایت این اصول هم متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار خواهد شد و هم بازخورد بهتری از ارسال پیامک کسب خواهید نمود.
بسیار عالی بود.
با سلام برای تغییر اسم مغازه کیف و کفش و جدا شدن از شریک سابق چه متنی برای مشتریان پیامک بزنم
سلام وقت بخیر
متن پیامک رو باید طبق صلاحدید خودتون بنویسید اما برای راهنمایی گرفتن میتونید با تیم فروش فراپیامک صحبت کنید
۰۲۱۲۴۸۱۴
سلام.من یه متن تخفیف کمیسیون برای مشاور املاک میخام ولی هرچی میگردم پیدا نمیکنم داخل سایت ها.ممنون میشم کمکم کنید
اگر منظورتون اینه که برای متن پیامک با این مضمون به دنبال متن نمونه هستید باید خدمتتون عرض کنم که برای موضوعات این چنینی اصولا مطلبی نیست و باید با شرکتهای پیامکی تماس بگیرید و از ایشان راهنمایی بخواهید
میتوانید با شماره ۰۲۱۲۴۸۱۴ واحد فروش تماس بگیرید
سلام وقت بخیر
سوالتون در چه خصوص هست؟