وبلاگ فراپیامک

نحوه ارسال اس ام اس به تعداد زیاد

نحوه ارسال پیامک به تعداد زیاد

نحوه ارسال اس ام اس انبوه

نحوه ارسال اس ام اس به تعداد زیاد از طریق پنل پیامک انبوه بسیار پربازده‌تر و مقرون به صرفه تر از ارسال پیامک از طریق خط موبایل است. برای اینکه بهتر این مسئله را درک کنید، ارسال اس ام اس از مدرسه را در نظر بگیرید، مخاطبانی که قرار است این پیامک را دریافت نمایند، دانش آموزان، اولیا، دبیران و دیگر کارکنان که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به این موضوع مرتبط هستند، خواهند بود. پس به طور کلی، تعداد مخاطبان ممکن است چیزی بین حداقل ۱۰۰ نفر تا بیشتر از هزار نفر نیز باشد.

آیا ارسال انبوه پیامک با گوشی به صرفه است؟

حال به نظرتان برای ارسال اس ام اس در این حجم که بالاتر ذکر شد، آیا استفاده از ارسال پیامک با گوشی به صرفه است؟ به طور یقین، پاسخ منفی است به این دلیل که در این روش نه تنها سرعت تعداد ارسال اس ام اس در هر دقیقه کمتر از ۳۰ تا ۴۰ نفر (با این شرط که اس ام اس شما تک صفحه ای شود) است، بلکه هزینه آن در مقایسه با خرید یک پنل پیامکی انبوه بسیار بیشتر است.

از طرفی، قطعا وارد کردن مخاطب در این تعداد، جهت ارسال اس ام اس، با هر گوشی فراهم نمی‌باشد. شما اگر هم یک گوشی که این امکان را داشته باشد را تهیه کنید، باز هم به دلیل سرعت ارسال پایین، مدت زمان زیادی برای ارسال اس ام اس به کل مخاطبان طول خواهد کشید.

در این شرایط، استفاده از این شیوه از پایه اشتباه بوده و توصیه می‌شود که از روش جایگزین یا بهتر بگوییم استفاده از سامانه پیام کوتاه جهت انجام این کار استفاده کنید. در ادامه مطلب، دلایلی که موجب می‌شود از سامانه پیام کوتاه برای این نحوه ارسال اس ام اس به تعداد زیاد استفاده کنید را بیان کردیم.

  • سرعت بالا در ارسال اس ام اس انبوه

    گفتنی است که شما در شیوه ارسال اس ام اس به چندین شخص با گوشی همراه، با محدودیت تعداد ارسال رو به رو می‌باشید. پیامک تک صفحه‌ای (۷۰ کاراکتر فارسی و یا ۱۶۰ کاراکتر انگلیسی) در زمان ۶۰ ثانیه شاید نهایتا به ۴۰ نفر از مخاطبان ارسال گردد؛ پس چنانچه تعداد مخاطبان شما از ۱۰۰۰ نفر بیشتر هستند، دست کم ۲۵ دقیقه زمان به منظور ارسال اس ام اس به کلیه آنها نیاز می‌باشد. همچنین، در حالتی که از سامانه پیام کوتاه فراپیامک استفاده می‌کنید، پیامک های ارسالی شما توسط اپراتورهای ارسال پیامک انجام می‌گیرد که سرعت بسیار بالایی در ارسال دارند. سرورهایی که برای ارسال پیامک انبوه تخصیص داده شده، از منابع بالایی برخوردار می‌باشند و قادرند همین تعداد پیامک را در کسری از ثانیه ارسال نمایند.

"سرعت

  • تعرفه پایین نسبت به ارسال اس ام اس با گوشی

    چنانچه از شیوه ارسال اس ام اس انبوه با گوشی استفاده می‌کنید، نیازمند یک سیم کارت و گوشی تلفن همراه هستید که امکان انتخاب مخاطب در تعداد بالا در آن وجود داشته باشد؛ اما به طور معمول، تعداد مخاطبینی که در هر بار ارسال می‌توانید انتخاب نمایید، کمتر از ۱۰۰ نفر خواهند بود. اگر مدت زمانی که صرف ارسال اس ام اس به هر شخص می‌شود را هم در نظر بگیریم، مجبور به این کار هستید که هر بار تعداد محدودی مخاطب را انتخاب نمایید تا ارسال به آن ها انجام شود و سپس، برای بار دیگر، دسته دیگری از مخاطبان را انتخاب و همین کار را مجددا تکرار کنید.

مدت زمان ارسال پیامک انبوه

گفتنی است که در این حالت، مدت زمان ارسال به آن ۱۰۰۰ نفر، تا بیش از ۴۰ دقیقه افزایش می‌یابد. بدون در نظر گرفتن این موضوع که درصد خطا نیز برای ارسال اس ام اس تکراری به یک مخاطب یا عدم ارسال پیامک نیز وجود دارد. به لطف داشتن دفترچه تلفن، آن هم به شکل گروهی و مدیریت شده، می‌توانید یک گروه خاص از مخاطبان یا تمامی مخاطبان را انتخاب کنید و ارسال خود را انجام دهید.

این امکان وجود دارد که نیاز باشد در همان مثال ارسال اس ام اس در مدرسه، سه پیامک با محتوای جداگانه به سه گروه دانش آموزان، اولیا و کارکنان مدرسه ارسال گردد. در این شرایط، تنها نیاز است متن سه پیامک خود را وارد نمایید و در هر بار گروه مخاطبین مدنظرتان را از بین دفترچه تلفن برای ارسال اس ام اس انتخاب نمایید.

تعرفه ای که برای ارسال هر اس ام اس در نظر گرفته شده است، نسبت به نحوه ارسال اس ام اس به تعداد زیاد با گوشی، کمتر خواهد بود. گفتنی است که در زمان ارسال اس ام اس از سیم کارتتان، بایستی که بابت هر پیامک مبلغی را بپردازید.

امکان ارسال اس ام اس به صورت هوشمند

داشتن همین دفترچه تلفن هوشمند که قابلیت درج انواع اطلاعات از مخاطبین در آن وجود دارد، امکان ارسال اس ام اس به شکل هوشمند را به شما می‌دهد. شما این امکان را دارید که در محتوای اس ام اس ارسالی خود، از نام و دیگر اطلاعات اشخاص برای این که تعامل بهتر و صمیمی تری با کاربر داشته باشید، استفاده نمایید.

نمونه پیامک هوشمند: سلام {جنسیت} {نام} {نام خانوادگی}، جشن معرفی دانش آموزان نمونه سال، در سالن نور برگزار می‌شود. خوشحال می‌شویم میزبان شما باشیم.

در مثال بالا، به جای مقادیر جنسیت، نام و نام خانوادگی، اطلاعات افراد مختلف، به صورت هوشمند توسط سامانه پیامکی قرار می‌گیرد.

امکان فرستادن اس ام اس به صورت هوشمند
امکان ارسال اس ام اس به صورت هوشمند

ارسال اس ام اس در کوتاه ترین زمان ممکن

تصور کنید مدت محدودی به آغاز یک اتفاق باقی مانده است و شما هنوز اس ام اس های خود را ارسال نکرده‌اید؛ در این شرایط، با سرعت کندی که در ارسال اس ام اس وجود دارد، ممکن است پیام های ارسالی شما به موقع به همه مخاطبین ارسال نگردد؛ اما همین که از پنل پیامک برای این کار استفاده کنید، تاثیر فوق العاده آن را خواهید دید. همین که روی دکمه “ارسال” کلیک نمایید، در مدت زمان کمتر از ۱ ثانیه، ارسال انجام می‌شود و نهایتا تا ۳۰ ثانیه اس ام اس های ارسالی به دست تمامی مخاطبین که تحت پوشش شبکه اپراتور هستند، می‌رسد.

ارسال sms در کوتاه ترین زمان ممکن
ارسال اس ام اس در کوتاه ترین زمان ممکن

قابلیت اضافه نمودن بی نهایت مخاطب در دفترچه تلفن

همان گونه که پیش تر بیان کردیم، در شیوه ارسال اس ام اس انبوه با گوشی با یک سری محدودیت همچون محدودیت در تعداد انتخاب مخاطبین و تعداد ارسال با سرعت بالا رو به رو هستیم. لازم به ذکر است که در برخی از سامانه های پیامکی این امکان فراهم شده که در یک محیط با میزان فضای بالا این قادر باشید که هر تعداد مخاطب را در هر گروهی دسته بندی کنید و هر بار، به هر کدام از گروه مخاطبان، ارسال اس ام اس انبوه انجام دهید.

دفترچه تلفن پیشرفته این سامانه ها این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهند که از انواع فیلدها همچون تاریخ تولد، تلفن ثابت، آدرس محل کار و آدرس ایمیل برای داشتن یک دفترچه تلفن هوشمند، برخوردار شوید.

4 1 vote
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک