تبلیغات صوتی پس از بازاریابی پیامکی، به نوعی در زمرهی روش های نوین تبلیغات قرار دارد.
این نوع از تبلیغات با ظهور گوشیهای تلفن هوشمند به اوج خود رسید.
در ایران، روش های نوین تبلیغات در ابتدای ورود خود با مشکلات زیادی روبرو بودند.
مردم به آنها اطمینان نداشتند و پذیرش تغییر از تبلیغات سنتی به روش های نوین تبلیغات برای عموم سخت بود.
اما به مرور زمان، این استفاده از تبلیغات صوتی در میان عموم پذیرفته شد.
به گونهای که امروزه بسیاری از سازمانها و کسب و کارهای موفق برای اطلاعرسانیها و تبلیغات خود از تبلیغات صوتی بهره میگیرند.
سامانه پیامک صوتی
سامانه پیامک صوتی، نرم افزاری است تحت وب که امکان ارسال پیامک صوتی را میسر میسازد.
از طریق سامانه پیامک صوتی، میتوان متون مختلف را با صدای یک گوینده ضبط کرد و به صورت گروهی برای جامعه هدف موردنظر ارسال کرد.
برخی از سامانههای صوتی، دارای استودیو مجهز و گویندگان بنامی هستند؛
بنابراین، مشتریان میتوانند سفارش ضبط تبلیغات صوتی را خود را به شرکت ارائهدهندهی سامانه پیامک صوتی بدهند.
انتخاب گوینده نیز بر عهدهی مشتریان است و میتوانند صدای دلخواه خود را برگزینند.
اما سامانه پیامک صوتی، این قابلیت را دارد که مشتریان بابت گوینده هزینهای پرداخت نکنند؛
و خودشان با صدای خود یا یکی از اطرافیانشان، به وسیلهی نرم افزار بخصوص که در سامانه پیامک صوتی تعبیه شده است، ضبط صدا انجام دهند.
محتوای پیامک صوتی انبوه
محتوای تبلیغات صوتی باید چیزی باشد که مشتری را به شنیدن آن ترغیب کند.
شما نمیتوانید موارد نامربوط یا الفاظ رکیک را به صورت صوتی از طریق پنل پیامک صوتی ارسال کنید.
به این دلیل که شرکت ارائهدهنده، مسئولیت مانتیتورینگ و بررسی فایلهای صوتی را دارد.
بنابراین، ارسال محتوای غیر اخلاقی و شخصی ممنوع است.
از آنجاییکه سامانه پیامک صوتی، قابلیت ارسال پیامک صوتی انبوه را دارد؛
پس تعداد مخاطبین و دریافتکنندگان تبلیغات صوتی اندک نخواهد بود.
به همین دلیل، تک تک فایلهای ارسالی از فیلترینگ شرکت ارائهدهندهی سامانه پیامک صوتی گذر خواهد کرد.
شایان ذکر است که توجه به بحث مانیتورینگ و بررسی فایلهای صوتی، بر امنیت پنل صوتی افزوده و در نهایت تعداد متقاضیان این سیستم را افزایش خواهد داد.
عموما محتواهایی همچون:
- اطلاع رسانی
- ارائهی خدمات و محصولات جدید
- ارائهی تخفیفات و پیشنهادات ویژه
- یادآوریها
- تبریک تاریخ تولد و …
در تبلیغات صوتی استفاده میشود.
تبلیغات صوتی به روش فراداده
شرکت دانش بنیان فراداده، به لطف داشتن کارشناسان فنی و برنامهنویسان مجرب، همواره در صدد ارائهی روش های نوین تبلیغاتی است.
این شرکت در بحث تبلیغات صوتی، دو روش را به مخاطبین خود ارائه میدهد:
نرم افزار تبدیل متن به گفتار
روش اول که روشی کاملا هوشمندانه است، استفاده از نرم افزار تبدیل متن به گفتار میباشد.
در این روش، کاربر قادر خواهد بود تا متن پیام موردنظر خود را در سامانه پیامک درج کند؛
نرم افزار به صورت خودکار آن را به صوت تبدیل کرده و برای مخاطبانی که از قبل تعیین شدهاند، ارسال مینماید.
هزینهی پیامک های صوتی که از این طریق ارسال میگردد، بر پایهی تعرفهی پنل اس ام اس هر کاربر محاسبه خواهد شد.
ارسال پیامک صوتی انبوه
در روش دوم، کاربر با استفاده از ابزارها و نرم افزارهای مختص ضبط صدا، متن موردنظر خود را ضبط کرده و فایل آماده شده را به سیستم میدهد.
سیستم به صورت خودکار با شماره موبایلهایی که از قبل به آن داده شده است، تماس گرفته و فایل صوتی را برایشان پخش میکند.
نحوهی محاسبهی هزینهها در این روش، برحسب ثانیه و پالس (۵ ثانیه) میباشد.
ممنون از توضیحات کافیتان.
ماژولی که در این مقاله ذکر شده، یکی از کاربردی ترین امکانات این سامانه است و مشکل خیلی از کاربران سیستم را مشکل ارسال به لیست سیاه را داشته اند، بر طرف کرده است.
ارسال به بلک لیست یکی از معضلات اصلی در شرکت های پیامکی است که در این مطلب یکی از روش های عبور از بلک لیست ذکر گردید.