وبلاگ فراپیامک
نقش پیامک کوتاه در مدیریت بحران

نقش پیامک کوتاه در مدیریت بحران

نقش پیامک کوتاه در مدیریت بحران

بهترین روش برای اطلاع رسانی همگانی در مدیریت بحران، ارسال پیام کوتاه است. تمامی شرکت ها می‌توانند، با پنل اس ام اس اقداماتی اساسی و مهم در جهت مدیریت بحران داشته و اطلاع رسانی نمایند. روش ها و شیوه های خاصی در حوزه کسب و کار برای مدیریت بحران وجود دارد، اما در این مطلب به نقش پیامک کوتاه در مدیریت بحران می‌پردازیم.

وقتی شرکتی دچار بحران می‌شود، مدیر شرکت باید مطمئن شود که ارتباط کارمندان با کاربران و مشتریان برقرار می‌شود، برای ارتباط پیدا کردن، راه های زیادی وجود دارد که می‌توان به ایمیل، مراجعه حضوری و ارسال اس ام اس اشاره کرد.

بر اساس آمارهای بررسی شده، تنها ۲۰% از ایمیل ها در ۵ دقیقه ابتدایی خوانده می‌شود. مورد دیگر این که برای خوانده شدن ایمیل حتما باید به اینترنت دسترسی وجود داشته باشد و حالا ممکن است کارمند و یا مشتری در آن لحظه اینترنت در اختیار نداشته باشد.

حال درباره آمار بررسی شده در ارسال پیام کوتاه متوجه می‌شویم که ۹۰% افراد دارای موبایل، پیامک را در همان لحظه ابتدایی مشاهده می‌کنند؛ پس، شانس شما در رساندن اطلاعات و ایجاد ارتباط با کارمندان و مشتریان با ارسال پیام کوتاه انبوه بیشتر خواهد شد.

زمان ارسال پیام کوتاه در مدیریت بحران

پیام کوتاه در مدیریت بحران
زمان ارسال پیام کوتاه در مدیریت بحران

شرکت ها و نهادهایی که در حوزه کاری خود با مردم در ارتباط هستند، بخشی از اطلاعات مشتریانشان را در اختیار دارند. اطلاعات خصوصی افراد و اطلاعات مالی و دارایی مشتریان از حریم خصوصی افراد به حساب می‌آید. پس باید از آن محافظت شود. از بحران هایی که ممکن است این نوع شرکت ها و نهادها را در برگیرد، حمله هکرها و رسیدن به اطلاعات شخصی و خصوصی افراد است.

در اینجا نقش پیامک کوتاه در مدیریت بحران مشخص می‌شود. اگر هکرها اطلاعات شرکت شما را هک کرده و در اختیار گرفتند، می‌توانید با ارسال اس ام اس به مشتریان درخواست تعویض اطلاعات کاربری و رمز عبورشان را بدهید. سپس، با تایید هویت دو مرحله ای، درستی اطلاعات و داده هایشان را بار دیگر تائید نمایند.

استفاده از پنل اس ام اس در هنگام مشکوک بودن یک حساب کاربری

ممکن است به این مورد برخورده باشید که حساب آنلاین مشتریانتان، فعالیت مشکوکی از خود نشان داده‌اند. با ارسال پیامک می‌توان در صورتی که فعالیت جعلی است، مشتری را نسبت به فعالیتی که مشکوک است، باخبر کرد. سپس، با توجه به نقش پیامک کوتاه در مدیریت بحران می‌توانید، مراحلی در جهت حفاظت از حساب را در احتیارشان قرار بدهید.

اطلاع رسانی اختلال در ارائه خدمات با ارسال پیامک

اطلاع رسانی اختلال در ارائه خدمات باپنل اس ام اس
اطلاع رسانی اختلال در ارائه خدمات با ارسال پیامک

دیگر نقش پیامک کوتاه در مدیریت بحران این است که اگر سرویس و خدمات شرکتتان دچار اختلال شد، بتوانید با ارسال پیامک انبوه برای کاربران، آن ها را از مشکل به جود آمده مطلع سازید. با ارسال پیام کوتاه اطلاع رسانی به مشتریان، می‌توان حجم گسترده ای از بار تیم پشتیبانی شرکت را کم کند.

تغییر یا کنسلی در رویدادهای خاص با استفاده از ارسال پیام کوتاه

از دیگر کاربردها و نقش پیامک کوتاه در مدیریت بحران این است که ممکن است عواملی پیش بینی نشده، شما را مجبور به کنسل کردن یک رویداد بزرگ کنند، یا ممکن است زمان و مکان آن رویداد تغییر کند. برای اطلاع رسانی به افرادی که قصد شرکت در رویداد را دارند، باید از ارسال پیامک کوتاه استفاده کرد.

می‌توانید برای اطلاع رسانی از اتفاق پیش آمده با ارسال پیامک کوتاه، در متن پیامکی خود عذرخواهی کرده و موارد جدید در ارتباط با رویداد را در اختیار کاربران و مشتریان قرار خواهید داد.

هشدار در حوادث طبیعی با پنل اس ام اس

هشدار در حوادث طبیعی با پیام کوتاه
هشدار در حوادث طبیعی با پنل اس ام اس

حوادث طبیعی قسمتی اجتناب ناپذیر در زندگی بشر بر روی کره زمین است. برای انجام اقدامات در جهت مدیریت حوادثی چون آتش سوزی، زلزله، سیل و شرایط بد جوی، اطلاع‌رسانی کلان مطرح می‌باشد، اما باید به مردم هشدار داده شود. آن چیزی که تحت عنوان هشدار، به مردم اطلاع رسانی می‌شود با استفاده از ارسال اس ام اس در زمان کوتاهی انجام می‌گردد.

با ارسال پیامک کوتاه در هنگام وقوع حوادث طبیعی، می‌توان ارتباط را حفظ کرد تا طرف های آسیب دیده ایمن بمانند. می‌توان از بروز خسارت های جانی و مالی جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آورد.

نقش پیامک کوتاه در مدیریت بحران جهت هشدار مشکلات ایمنی در محصول

امکان دارد که محصول شرکت شما درگیر یک معضل ایمنی شده باشد، نباید دست روی دست گذاشت تا مشتریانتان از طریق اخبار و رسانه از این اتفاق خبردار شوند. می‌توان با ارسال پیام کوتاه انبوه، درباره مشکل و راه حل های رفع آن، اطلاعاتی به مشتریان رساند. مشکلات در ارتباط با مورد ایمنی محصول، با استفاده از پنل اس ام اس به حداقل می‌رسد.

نکاتی درباره ارسال پیامک در مدیریت بحران

  • متن پیامک باید ساده و روان نوشته شود.
  • پیامک در زمان مناسبی ارسال شود.
سخن آخر

شما با پنل اس ام اس فراپیامک می‌توانید، در هر حوزه و صنعتی که فعال هستید، در ارتباط با مدیریت بحران در صورت وقوع حادثه، با اطلاع دادن به موقع آن را کنترل کنید. شایان ذکر است که وب سرویس پیام کوتاه فراپیامک نیز در این زمینه می‌تواند به ارسال پیام های مهم در مواقع بحرانی، کمک کند.

نقش پیامک کوتاه در ارتباط با مدیریت بحران با اطلاعات شخصی و به موقع به شکل هشدارهای پیامکی، یادآوری ها، اعلان ها، دعوت ها انجام می‌شود.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک