وبلاگ فراپیامک
انواع استراتژی های فروش

انواع استراتژی های فروش

انواع استراتژی های فروش و نیاز به تدوین استراتژی فروش موفق از زمانی که روش‌های سنتی تبلیغات جای خود را به بازاریابی اینترنتی داده است، بیش از پیش احساس می‌شود.

انواع استراتژی های فروش موفق

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

در گذشته، تنها افرادی که از بودجه کافی برای تبلیغات کسب و کار بهره‌مند بودند، به موفقیت در این زمینه دست می‌یافتند؛

افرادی که قدرت بازاریابی محتوا را درک نمایند، از انواع استراتژی های فروش رابطه‌مند (relationship marketing) برای دستیابی به مقاصد تبلیغاتی خود استفاده می‌نمایند.

تفاوت بازاریابی محتوا با روش‌های سنتی بازاریابی در کشف شدن توسط مشتری‌های بالقوه است؛

در بازاریابی سنتی، محصول یا خدمت شما به انبوهی از افراد بی‌علاقه ارائه خواهد شد؛ لذا ممکن است نتیجه مطلوب به آسانی قابل دستیابی نباشد.

بیش فروشی (Up Sell)

در این نوع از انواع استراتژی های فروش شما می‌توانید مشتری را ترغیب نمایید تا خدمات یا محصولاتی مرتبط با محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند.

در واقع زمانی‌که مشتری در حال و هوای خرید است، شما می‌توانید سایر خدمات خود را نیز به نحو احسنت به او پیشنهاد نمایید و در کنار خدمات مورد نیاز مشتری، سایر خدمات و محصولات خود را نیز به فروش برسانید.

قیمت گذاری هوشمندانه

پیش از قیمت گذاری محصولات و خدمات خود در ابتدا انواع استراتژی های فروش رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید.

سعی کنید خدمات مورد نیاز مشتریان را با کیفیت بالاتری نسبت به رقبای خود عرضه کنید؛ سپس اقدام به تدوین استراتژی فروش موفق نمایید.

این اعتقاد در میان تمامی مردم نهادینه شده است که “هیچ ارزانی بی‌علت نیست و هیچ گرانی، بی‌حکمت”؛

در صورتی‌که خدمات مفید و با کیفیتی را در اختیار مشتری خود قرار دهید، امکان دریافت وجوه بالاتر را نیز خواهید داشت.

برنامه‌های تشویقی

یکی از انواع استراتژی های فروش موفق ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریان جهت خرید محصولات شما می‌باشد.

این مهم کاربران را به استفاده از خدمات ارائه شده، ترغیب خواهد نمود.

برای مثال، شرکت دانش بنیان فراداده رایانه سورنا برای تمامی خدمات خود از جمله سامانه پیامک، سایت ساز آنلاین رایو و … به کاربران، امکان تمدید با میزان تخفیف مشخصی را برای سال آینده فراهم نموده است.

ارائه نمونه آزمایشی (Demo) و تستی

در صورتی که امکان ارائه نمونه‌ای از محصولات و یا خدمات خود را در قالب تست دارید، حتما آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید؛

ارائه نسخه‌ی آزمایشی از محصولات علاوه بر افزایش اعتبار، اعتماد مشتریان را نیز جلب خواهد نمود.

با دریافت نمونه رایگان جهت تست، مشتری امکانات مورد نظر خود را بررسی نموده و در نهایت اقدام به خریداری خواهد نمود.

بیش از نیاز مشتریان خدمات ارائه دهید!

در تدوین استراتژی فروش موفق خود برخی از خدمات کوچک را بدون هزینه در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

این مورد علاوه بر نشان دادن اهمیت مشتری باعث ایجاد روابطی عمیق و صمیمی میان شما و مشتریانتان خواهد شد.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش بخش مهمی را در تدوین استراتژی فروش خواهد داشت.

پس از فروش محصولات در صورتی که توجه لازم و کافی را به مشتریان خود نداشته باشید و نیازهای آنان را مرتفع نسازید، به زودی، همکاری با مجموعه شما را کنار خواهند گذاشت.

این مهم علاوه‌بر از دست دادن مشتری باعث تبلیغات منفی توسط مشتریان ناراضی نیز خواهد شد.

با تدوین استراتژی فروش موفق به سرعت می‌توانید کسب و کار خود را رونق و گسترش دهید.

مهسا آجودانی

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
اطلاع از
تماس با فراپیامک