شرایط خطوط خدماتی پیامک به گونهای است که فقط افراد حقوقی (سازمانها، ادارات دولتی و خصوصی و شرکتها) میتوانند از آن استفاده کنند.
شرایط خطوط خدماتی پیامک برای آن دسته از کاربرانی که ارسال پیامک اطلاع رسانی را در الویت کار خود قرار دادهاند، بسیار سهل و آسان است.
خطوط خدماتی
خطوط خدماتی، زمانی به وجود آمدهاند که افراد زیادی اقدام به عدم دریافت پیامک تبلیغاتی نمودند.
این افراد که عمدتا مشترکین اپراتور همراه اول هستند، با ارسال کد ۱ به سرشمارهی ۸۹۹۹ گزینهی عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را فعال کردهاند.
در زمان ارسال پیامک، همواره مشکل لیست سیاه مخابراتی وجود دارد.
همین مورد سبب شده بود که سازمانها و مجموعههایی که پیامک اطلاع رسانی ارسال میکردند، با مشکل عدم دریافت پیامک تبلیغاتی توسط مشتریانشان مواجه شوند.
در این هنگام بود که اپراتورهای پیامکی، جهت رفع مشکل ارسال پیامک اطلاع رسانی به لیست سیاه، خطوط خدماتی را ارائه نمودند.
خط خدماتی، همان خط ارسال کننده پیامکی است که با وجود شرایطی خاص و ارسال مدارک و ضمانتهای موردنیاز، به خط خدماتی تبدیل میگردد.
این خط قابلیت ارسال پیامک به تمامی شماره ها را دارد و بدون درنظر گرفتن بلک لیست، امکان ارسال پیامک اطلاع رسانی را خواهد داشت.
مانند پیامک اطلاع رسانی تراکنش مالی (واریز و برداشت) که توسط بانک ارسال میگردد.
این پیامک را همهی افراد، حتی کسانی که پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کردهاند نیز دریافت میکنند.
شرایط خطوط خدماتی پیامک
از آنجاییکه مشکل عدم دریافت پیامک تبلیغاتی برای عموم افراد وجود دارد، لذا میبایست شرایط دریافت خط خدماتی به نحوی باشد که فقط افرادی که واقعا به آن نیاز دارند، بتوانند از آن برخوردار شوند.
این شرایط شامل ارسال مدارکی همچون:
- مدارک کامل حقوقی
- تکمیل فرم ویژهی خط خدماتی
- ارسال تعهدنامهی خط خدماتی با امضای مدیر عامل
- ارسال لیست افرادی که با این شماره به آنها پیامک ارسال میگردد
- ضمانت نامه (سفته یا چک)
نکات مهم در استفاده از خطوط خدماتی
– مورد ضمانت، بنابر سیاستگذاری هریک از اپراتورهای پیامکی، مبلغ سفته یا چک، متفاوت خواهد بود.
– در استفاده از خطوط خدماتی، ارسال بانک شماره مشترکین الزامی است. این بانک، میبایست به صورت ماهانه توسط کاربر خط خدماتی بهروزرسانی گردد.
– خطوط صرفا جهت ارسال پیامک اطلاعرسانی و ارسال پیامک به بانک شماره مشترکین یا مشتریان بکار برده شود.
– هرگونه ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه، شامل جریمه خواهد بود (دریافت ضمانت به همین سبب است).
– فرآیند خدماتی کردن خطوط پیامکی، زمانبر است و حداقل یک ماه به طول خواهد انجامید.
راهحل ارسال پیامک به بلک لیست مخابراتی
از آنجاییکه دریافت خطوط خدماتی صرفا برای کاربران حقوقی ممکن است، کاربران غیر حقوقی همچنان با مشکل لیست سیاه مواجه هستند.
فراپیامک برای رفع مشکل این کاربران، راهحل ارسال پیام صوتی (Audio SMS) را ارائه کرده است.
افراد میتوانند با استفاده از نرم افزار تبدیل متن به گفتار، متن پیامک تبلیغاتی رو با رعایت حروف صدادار (Vowels) نوشته و سامانه آن را به صورت صوتی برای مخاطبین ارسال خواهد کرد.
در این روش، خبری از عدم دریافت پیامک تبلیغاتی صوتی نیست و ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات را ممکن میسازد.
شایان ذکر است کاربران حقوقی نیز قابلیت استفاده از این سیستم را در پنل اس ام اس خود خواهند داشت.