وبلاگ فراپیامک
خطوط تبلیغاتی

خطوط تبلیغاتی و خطوط خدماتی

خطوط تبلیغاتی ارسال پیام کوتاه چیست؟

خطوط تبلیغاتی ارسال پیامک دقیقا همان خطوطی هستند که به عنوان فرستنده پیامک تبلیغاتی در گوشی تلفن همراه شما از آنها پیامک دریافت می کنید.

تا به حال توجه کرده‌اید شماره‌ی فرستنده پیامک های تبلیغاتی با پیش شماره های متفاوتی است؟

در اینجا قصد داریم تا جهت آشنایی شما با خطوط تبلیغاتی پیامکی توضیحات کوتاهی را داشته باشیم.

تمامی پیش شماره هایی که در خطوط تبلیغاتی ارسال پیامک مشاهده می ‌کنید به اپراتورهای پیامکی اختصاص دارند.

اپراتورهای پیامکی، زیر مجموعه های ارتباطات سیار هستند.

اپراتورهای پیامکی فعال در ایران با پیش شماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰، و ۲۱ هستند.

سامانه فراپیامک، به صورت مستقیم و بدون واسطه با تمام اپراتورهای پیامکی فعال در کشور فعالیت می کند و از پیش شماره های رایج ارسال پیامک، به کاربران و نمایندگان خود خدمات ارائه می ‌دهد.

تفاوت این پیش شماره ها در سرعت ارسال و دریافت پیامک، نحوه گزارش ‌دهی ارسال های پیامکی و البته سیاست قیمت گذاری آنها می باشد.

قیمت خرید خطوط تبلیغاتی، با توجه به نوع اپراتور، تعداد ارقام و همچنین هزینه ارسال پیامک در هرکدام از اپراتورهای پیامکی متفاوت می باشد.

لازم به ذکر است که این خطوط فقط بر روی سامانه های ارسال پیامک (پنل پیامک) فعال می باشد و شما می بایست  در ابتدا یکی از پنل های کاربری یا نمایندگی ارسال پیامک را خریداری نمایید.

تفاوت گزارش‌ ارسال پیامک از اپراتورهای پیامکی متفاوت

در سامانه فراپیامک این امکان قرار داده شده است تا تمامی کاربران بتوانند پس از ارسال پیامک های تکی یا انبوه خود، گزارش ارسال را دریافت نمایند.

گزارش دهی در پنل اس ام اس فراپیامک به ۲ صورت انجام می گیرد:

۱- گزارش ارسال پیامک

  • پیامک های ارسال شده (در این حالت کاربر می تواند گزارش تحویل پیامک را دریافت نماید).
  • پیامک های ارسال نشده (آن دسته از پیامکها هستند که به دلیل اختلالات سیستمی و یا لیست سیاه مخابراتی، ارسال نمی شوند. به معنای آنکه اصلا پیامک از سامانه‌ به سمت اپراتورهای پیامکی ارسال نمی‌شود).
  • پیامک های نامشخص (در صورتی اتفاق می افتد که وضعیت ارسال ها از سرورهای سامانه و اپراتورهای پیامکی حذف شده باشد و یا گزارشی از سمت اپراتور اعلام نشده باشد.)

۲- گزارش تحویل پیامک

  • ارسال شده به مخابرات
  • ارسال نشده به مخابرات
  • رسیده به گوشی
  • نرسیده به گوشی
  • نامشخص

لازم است بدانید هزینه تمامی پیامک هایی که با وضعیت ارسال نشده در گزارش دیده می شوند، در لحظه ارسال، به شما عودت داده خواهند شد.

تمامی اپراتورهای پیامکی، هزینه پیامک های ارسال نشده به مخابرات را پس از گزارش گیری به شما عودت خواهند داد.

شباهت ها و تفاوت های خطوط پیامکی

تمامی خطوط پیامکی یا همان خطوط تبلیغاتی در همه حال با یکدیگر یکسان هستند.

آنها در سرعت ارسال و دریافت پیامک هیچگونه تفاوتی باهم ندارند.

تنها تفاوت خطوط تبلیغاتی در سیاست قیمت گذاری آنهاست که هر اپراتور قیمت ارسال پیامک و قیمت خطوط خود را براساس سیاست فروش و درنظر گرفتن حاشیه سود، تعیین می نماید.

در میان خطوط تبلیغاتی، خطوط ۲۰۰۰ تنها خطوطی هستند که Delivery-Based هستند.

مزیت خطوط تبلیغاتی اپراتور ۲۰۰۰ نسبت به بقیه اپراتورهای پیامکی این است که پس از دریافت گزارش ارسال پیامک، هزینه پیامک های نرسیده به گوشی نیز به شما عودت داده خواهد شد.

به عبارت دیگر، هزینه ی پیامک های ارسال شده پس از تحویل و رویت بر روی گوشی موبایل مخاطب، از پنل شما کسر خواهد شد.

سایر خطوط به دلیل اینکه هزینه پیامک های نرسیده به گوشی را عودت نمی‌دهد، خطوط Sent-Base هستند.

این خطوط هیچ گونه گزارشی مبنی بر تحویل پیامک (اطمینان از رسیدن پیامک به دست مخاطب) ندارند و فقط گزارش ارسال پیامک را ارائه می دهند.

اکنون که با گزارش دهی اپراتورهای پیامکی آشنا شدید، نیاز است با معانی برخی از عبارت هایی که برای خطوط تبلیغاتی استفاده می شود، آشنا شوید.

لیست سیاه مخابراتی چیست؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که از دریافت پیامک های تبلیغاتی خسته شده باشید و دیگر تمایلی به دریافت آن‌ها نداشته باشید.

اگر مالک یکی از خطوط همراه اول هستید، در این صورت می بایست عدد ۱ را به شماره ۸۹۹۹ پیامک نمایید تا دیگر پیامک های تبلیغاتی برای شما ارسال نگردد.

بدین صورت، شماره شما در لیست سیاه مخابراتی (Black list) قرار خواهد گرفت.

بدین معنی که شما پیامک های تبلیغاتی را دریافت نخواهید کرد و فقط پیامک های خدماتی از جمله پیامک هایی که جهت اطلاع از تراکنش های بانکی شما از سمت بانک ارسال می شوند، برایتان ارسال خواهد شد.

در صورتی که شما در لیست سیاه مخابراتی قرار دارید و می خواهید مجددا امکان دریافت پیامک تبلیغاتی را داشته باشید، می توانید عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال نمایید.

بعد از چند ساعت امکان دریافت پیامک تبلیغاتی برایتان فعال می ‌گردد.

تفاوت خطوط تبلیغاتی و خطوط خدماتی

خطوط تبلیغاتی و خطوط خدماتی از لحاظ ظاهری و حتی ارقام با هم تفاوتی ندارند.

تنها تفاوتی که میان این دو نوع خط وجود دارد، از لحاظ ماهیت است؛

به این معنا که خطوط تبلیغاتی، امکان ارسال پیامک به خطوطی که در لیست سیاه مخابرات هستند را ندارند و قادر به ارسال پیامک به این گروه از شماره ها نیست.

در صورتی که شما شخص حقوقی (شرکت ثبت شده) هستید، می‌ توانید برای ارائه خدمات و اطلاع رسانی ها به مشتریان خودتان، خط تبلیغاتی فعال بر روی پنل پیامکی خود را به خط خدماتی تبدیل نمایید.

برای این کار نیاز است مدارک مورد نیاز مربوط به قوانین سامانه پیامکی را به اپراتور مربوطه را ارائه دهید و پس از تایید اپراتور، خطوط تبلیغاتی به خطوط خدماتی تبدیل خواهد شد.

سازمان هایی مانند بانک ها و ارگانهای دولتی دارای خطوط خدماتی هستند. به همین علت است که در صورتی که شما در لیست سیاه مخابرات باشید، باز هم پیامک تراکنش های بانکی خود را دریافت می کنید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

مرضیه عالمی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک