وبلاگ فراپیامک
افزایش فروش

افزایش فروش با پنل اس ام اس

افزایش فروش و در نهایت افزایش سودآوری از اصلی ترین دلایل بکارگیری استراتژی های کسب و کار می باشند. هر کسب و کاری فراز و نشیب های بسیاری را در طول دوره‌ی عمر خود تجربه می نماید. بعضی از کسب و کارها دارای یک عمر طولانی و برخی دیگر عمر کوتاه تری دارند. کسب و کارهایی که عمر طولانی دارند، با تغییر برخی از ویژگی ها می توانند خود را با محیط و شرایط زمان خود وفق داده و کسب و کار موفقی داشته باشند. با گذر زمان این تغییرات آنقدر تداوم می یابند که اگر نگاهی به چند مرحله قبل از آن کسب و کار بیاندازیم، جز موارد اندک، هیچ شباهتی با مدل امروزی آن پیدا نمی کنیم. افزایش فروش همان راه کاری (Strategy) است که برای داشتن کسب و کار موفق و توانایی رقابت با سایرین و افزایش سودآوری بکار گرفته می‌شود. در حقیقت، تغییر ویژگی های سازمانی و تجارتی و در نتیجه‌ بکارگیری راهکار افزایش فروش و سودآوری، باعث حرکت به سوی کسب و کار موفق می‌گردد.

چالش افزایش فروش

سوالی که در این میان مطرح می شود این است که آیا سرمایه گذاری تنها در یک محصول و خدمت برای یک مجموعه یا یک شرکت، در یک بازه زمانی بلند مدت، کاری عقلانی و منطقی است یا خیر؟ آیا اینکه در آینده چه تغییرات و شرایطی در کسب و کار به وجود می آید را می‌توان نادیده گرفت؟ آیا تغییراتی که به جهت داشتن کسب و کار موفق ایجاد می شوند، منجر به سودآوری خواهند شد؟ فارغ از اینکه شما صاحب یک سورس اصلی پیامکی هستید یا وب سرویس پیامک داشته باشید، افت و خیز و شرایط بازار پیامک، کسب و کار موفق شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این شما هستید که با تصمیم خود مشخص می نمایید که کسب و کارتان با بالا و پایین آمدن های این بازار چقدر جا به جا شود و در چه جهتی حرکت کند تا تضمینی برای داشتن کسب و کار موفق باشد. بنابراین، بکارگیری راهکاری جهت‌ افزایش فروش و سودآوری برایتان ضروری است. در ادامه تلاش می شود تا ضمن بررسی روند شروع این کسب و کار، آینده ای با درصد سودآوری بالا برای شرکت های فعال در این حوزه ترسیم گردد.

شروع یک کسب و کار (Starting a Business)

هر کسب و کاری در ابتدا سختی های متناسب با خود را برای صاحبان خود خواهد داشت. این سختی ها برای راه انداختن چرخ آن می باشد. اگر انتخاب کسب و کار و شیوه ‌ی کار آن درست طرح ریزی شده باشد، این چرخ در آینده خواهد توانست چرخش بسیاری از چرخ های دیگر را تضمین نماید و سبب افزایش فروش و سودآوری شود. می توان گفت که پیامک، برای بسیاری از این شرکت ها، نقش چرخ اول را داشته است و در برخی دیگر به عنوان چرخ های بعدی اضافه شده است. شاید خیلی از افراد حقیقی یا شرکت های کوچک با ورود به بازار پیامک و بکارگیری روشهای درست در مسیر بازاریابی و فروش توانسته اند درآمد و سودآوری قابل قبولی برای خود یا مجموعه خود ایجاد نمایند. تصمیم مدیران مجموعه ها در این زمان و بکارگیری بهترین راهکار جهت افزایش فروش و سودآوری، آینده شرکت ایشان را مشخص می نماید.

تصمیم به گسترش کسب و کار

افزایش فروش از طریق گسترش خدمات و محصولات یک مجموعه یک تصمیم استراتژیک (راهبردی) برای مدیران آن مجموعه محسوب می شود. تمرکز تخصصی بر روی یک محصول، بسیار مهم است؛ اما این مهم موجب شده تا برخی از شرکت ها تغییرات پیرامون خود را نادیده گرفته و در زمان لازم نتوانند در جهت داشتن کسب و کار موفق تغییر کنند. همین امر باعث حذف این شرکت ها از چرخه بازار شده است. این آفت مدیریتی نه تنها برای شرکت های کوچک بلکه برای شرکت های بزرگ نیز پیش آمده و به مراتب عواقب سنگین تری برای آن‌ها داشته است. برای مثال برند Kodak که در گذشته اولین برند در حوزه‌ی تولید فیلم های عکاسی بود، با عدم تغییر خود در شرایط زمان، دیگر یک برند مطرح نبود و ارزش خود را از دست داد.

اگر همین برند، در شرایطی که تغییراتی در بازار رقابتی و عرضه و تقاضا بوجود آمده بود، از راهکاری جهت افزایش فروش استفاده می ‌کرد، می توانست بقای خود را تا حدود زیادی تضمین کند و ارزش برند تجاری خود را حفظ نماید. تمرکز شرکت های فعال، بر روی بازاریابی و فروش پیامک در یک بازه زمانی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت این بازار، یک امر منطقی و قابل درک است. ولی اتکای بیش از اندازه به بازاریابی و فروش پیامک همان قدر که در آن زمان سبب سودآوری بود، در آینده خطرناک خواهد بود و ممکن است موجبات زمین گیر شدن شرکت را فراهم نماید. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه تنها به این ظرفیت بسنده نکرده اند، بلکه سعی در گسترش فعالیت خود دارند و اقدام به بازاریابی و فروش برای محصولات یا خدمات دیگر انجام میدهند.

افزایش محصولات و خدمات در کنار پیامک

شرکت های فعال در حوزه پیامک اکثرا شرکت هایی با فعالیت های تبلیغاتی یا فعال در حوزه IT هستند. برخی از نمایندگان با داشتن یک پنل مدیریتی شروع به بازاریابی و فروش در حوزه پنل اس ام اس نموده اند. ایشان نیز به نحوی در هر دو شاخه‌ی مذکور فعالیت می‌نمایند. مطلبی که برای تمامی این مجموعه ها مشخص است، لزوم گسترش دامنه‌ی ارائه خدمات و محصولات به مشتریان و در نهایت افزایش فروش و سودآوری بیشتر است. با گذر زمان نیاز مشتریان تغییر می یابد؛ این تغییر به همراه تغییر محیط کسب و کار موفق پیامکی نیز خواهد بود.

ارسال یک پیامک ساده، دیگر جوابگوی نیاز مشتریان نیست، ضمن آنکه با بالا رفتن تعداد شماره های بلک لیست، بازاریابی و فروش پیامک تبلیغاتی و در نهایت سودآوری آن نیز کاهش می یابد. لذا بازاریابی و فروش، درآمدزایی و سودآوری برای شرکت های ارائه دهنده‌ی خدمات تبلیغات پیامکی، چه به صورت سورس و چه به صورت نمایندگی، کاهش خواهد یافت. اینجاست که راهکاری برای افزایش فروش به صورت “استراتژی افزایش محصولات یا خدمات” در کنار پیامک، کسب و کار موفق فعلی را تضمین می نماید. محصولات جدید با توجه به حوزه‌ی فعالیت اصلی شرکت تعیین می شود. برای مثال شرکت پیامکی که در حقیقت در حوزه‌ی IT و ICT فعال است، می تواند در همین حوزه، خدمات و محصولات جدید را بر طبق راهکار افزایش فروش بر پایه‌ی افزایش محصولات/ خدمات ارائه دهد.

روش فراپیامک جهت بقای کسب و کار موفق خود

فراپیامک با توجه به اینکه برخواسته از”شرکت دانش بنیان فراداده” می باشد، سعی کرده است تا با تولید، بازاریابی و فروش محصولات دیگر در این حوزه، دامنه وسیع‌ تری از نیازهای مشتریان خود را مرتفع سازد. طراحی و ایجاد ماژول های متفاوت ارسال و دریافت پیامک، ارائه‌ سیستم دفتر کار مجازی، ارسال پیام صوتی به شماره های ثابت و همراه، باشگاه مشتریان، سایت ساز آنلاین رایو و … از جمله خدمات دیگری است که شرکت فراداده در کنار محصول پیامکی خود ارائه می دهد. با توجه به سیاست این مجموعه در خصوص نمایندگی، همیشه تلاش شده است تا محصولات جدید به نحوی تولید شوند که نمایندگان حقیقی و حقوقی نیز بتوانند از فروش این محصولات سودآوری داشته و سبد محصولات خود را گسترده تر نمایند. راهکاری که جهت افزایش فروش و بر پایه افزایش محصول است، یکی از راهکارهای ‌های بکار برده شده در “شرکت دانش بنیان فراداده” است. این راهکار تا حد بسیار زیادی موقعیت و ارزش این شرکت را در میان شرکت های فعال در زمینه‌ی IT تضمین کرد. سبب بقای کسب و کار موفق پیامکی و همسو شدن شرکت با ویژگی های رقابتی جدید شد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای‌ها
Inline Feedbacks
View all comments
ali
ali
4 مارس, 2019 10:05

درود بر شما مقاله بسیار ارزشمندی بود
البته در کنار این نکات از پکیج های سایت های modiresabz و memberco به خوبی می شه استفاده کرد
به نکات واقعا کلیدی اشاره شد ممنونم از نویسنده برای تهیه این پست ارزشمند

شیما صاحبقرانی
8 مارس, 2019 11:07
Reply to  ali

تشکر از حسن نظر شما

Call Now Buttonتماس با فراپیامک