تبلیغات در گوگل ادوردز یکی از روش های تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی میباشد.
برای درک بهتر فواید این شیوه میبایست ابتدا برخی از شیوه های تبلیغات را مورد بحث قرار دهیم.
تبلیغات برای جذب مشتری و در نهایت فروش محصول و خدمات، در هر کسب و کاری یک امر الزامی است.
در ادامه تلاش میکنیم تا یک بررسی اجمالی بر روی روش های تبلیغات اینترنتی و غیر سنتی داشته باشیم.
تبلیغات از طریق پیامک
تبلیغات از طریق پیامک به عنوان یکی از رایج ترین شیوه های تبلیغات در ایران میباشد.
با توجه به دسترسی عموم جامعه به تلفن همراه، این روش از تبلیغات به عنوان یکی از کم هزینه ترین و در عین حال پربازدهترین روش های تبلیغات شناخته میشود.
پیامک تبلیغاتی براساس نیاز تبلیغ کننده برای عموم افراد و یا دسته بندی مشخصی از مخاطبان صورت میگیرد.
تبلیغ کننده از طریق اینترنت به پنل اس ام اس متصل شده و از آن طریق برای افراد مورد نظر خود پیامک تبلیغاتی ارسال مینماید.
شرکت دانش بنیان فراداده رایانه سورنا به عنوان یکی از بهترینهای این حوزه، با ارائه سامانه پیامک منحصر به فرد خود توانست خدمات مطلوبی را به مخاطبان خود ارائه نماید.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
افراد برای انتخاب بین چند خدمت یا محصول ابتدا نسبت به تحقیق در مورد نمونه های مشابه و تفاوت های آنان تحقیق میکنند.
به طور معمول هر چه بیشتر نام تجاری به چشم آید، انتخاب آن توسط مخاطب راحت تر و سریعتر خواهد بود.
با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جامعه، شاهد آن هستیم که این تحقیقات به صورت عمده در اینترنت صورت میپذیرد.
همین امر موجب شد تا یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی شکل گیرد.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به زبان ساده به این معناست که وب سایت خود را به گونهای بسازید که در زمان جستجو بالاتر از رقبای خودتان به مخاطب نشان داده شود.
این مورد سبب جلب اعتماد مشتری میگردد.
اصول بهینهسازی سایت، در مقالهای مفصل و جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت.
تبلیغات در گوگل ادوردز
گوگل به عنوان یکی از قویترین ترین موتورهای جستجو در اینترنت در بسیاری از کشورهای دنیا و همچنین در کشور ما مورد استفاده میباشد.
با توجه به آمارهای رسمی، سایت گوگل پربازدیدترین سایت در ایران میباشد که این خود نشان از کاربرد بالای این سایت دارد.
با توجه به بازدید از این سایت و استفاده پرکاربرد آن در جستجوی مطالب، فرصت های جدیدی در روش های تبلیغات اینترنتی به وجود آمد.
یکی از این فرصت ها که پیشتر به آن اشاره شد، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بود.
در کنار روش های بهینه سازی سایت، گوگل سرویس جدیدی را برای تبلیغات ارائه نمود.
این سرویس به گوگل ادوردز (Google AdWords) مشهور است؛
گوگل ادز این امکان را ارائه میدهد که وب سایت مورد نظر در زمان جستجو برای کلیدواژه های تعیین شده در بالا یا پایین صفحه جستجو به مخاطب نشان داده شود.
تبلیغات در گوگل ادوردز در حال حاضر یکی از روش های کارآمد تبلیغات اینترنتی میباشد.
فواید تبلیغات در گوگل ادوردز
برای آنکه بتوانیم فواید تبلیغات در گوگل ادوردز را بدانیم میبایست ابتدا مراجعین به گوگل ادوردز را تعریف نماییم.
همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، تحقیقات اینترنتی یکی از رایج ترین تحقیقات برای تهیه محصول و یا خدمات است.
اعتبار یک نام تجاری نیز در دید مخاطبان عام، بیشتر به این موضوع و جایگاه آن نام تجاری در زمان جستجو میباشد.
با تبلیغات در گوگل ادروردز در صورتی که کلیدواژه هایی که برای خود انتخاب نموده اید، جستجو شود، آدرس وب سایت شما در ابتدای لیست جستجو به نمایش درمیآید.
این کار شانس ورود مخاطب به وب سایت شما را افزایش داده و در نتیجه احتمال فروش شما را بالاتر می برد.
نکته دیگر آنکه هزینهی این تبلیغات براساس کلیک و ورود به سایت شما محاسبه میشود و صرف نمایش دادن آن خواهد شد؛
در نتیجه جستجو برای شما هزینه ای نخواهد داشت.
نحوه تبلیغات در گوگل ادوردز
برای تبلیغات در گوگل ادوردز هم میتوان به صورت مستقیم اقدام به این کار کرد، هم میتوان به آژانس های تبلیغاتی و شرکت های فعال در این حوزه مراجعه نمود.
برای تبلیغات در گوگل ادوردز میبایست حتما کارت اعتباری معتبر داشته باشید.
تبلیغات در گوگل ادوردز بر مبنای کلیدواژه ها است.
در تبلیغات گوگل ادوردز می بایست کلیدواژه هایی را انتخاب نمایید که علاقه مند هستید تا مشتری برای جستجوی این کلمات با شما آشنا شود.
همچنین بودجهی کل تبلیغات و هزینه ای که بابت هر بار ورود به آدرس داده شده است را شما مشخص خواهید کرد.
لذا برای تبلیغات در گوگل ادروردز تنها هزینه ورود مخاطبان به سایتتان را پرداخت می نمایید.
بسیار متن خوبی بود، سپاسگزارم.
بسیار عالی و مفید و آموزنده بود