وبلاگ فراپیامک
پنل پیام کوتاه

پنل پیام کوتاه

پنل پیام کوتاه و امکانات آن

پنل پیام کوتاه یکی از سرویس های مورد استفاده شرکت ها به جهت انجام تبلیغات و موارد اطلاع رسانی می باشد.

دقت در انتخاب سرویس دهنده پیامکی و استفاده درست از آن نقش مؤثری در بهبود عملکرد سازمان خواهد داشت.

بهترین سرویس دهنده پیامکی را چطور می توان انتخاب کرد؟

این سوأل، موضوع مقاله ای بود که پیش تر به آن پرداختیم.

در آن مقاله به این موارد اشاره گردید که کاهش هزینه تبلیغات یا هزینه های جاری دغدغه تمامی شرکت های کوچک و بزرگ است.

بنابراین، با انتخاب بهترین پنل اس ام اس براساس معیارهایی که در مقاله ذکر شد، به کاهش هزینه ها کمک خواهید کرد.

سرویس دهنده پیامکی خود را (با رعایت معیارهای مقاله قبلی) مشخص کنید، سپس جهت انتخاب درست پنل پیام کوتاه از آن شرکت، و استفاده از سرشاخه ارسال کننده پیامک، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

پنل پیامک، همانند سرویس های دیگر، با توجه به مدل کسب و کار و  روش درآمد زایی هر سازمان، می بایست با پرداخت هزینه تهیه گردد.

در مقاله های قبلی توضیح داده شد که این هزینه به نوعی ضامن کیفیت و دوام این سرویس خواهد بود و سرویس دهندگانی که پنل خود را رایگان ارائه می نمایند، هیچ گونه تعهدی در خصوص مسائل مختلف به مخاطبین نخواهند داشت.

در میان پنل های غیر رایگان و یا حتی پنل های پیام کوتاه تعریف شده در یک شرکت سرویس دهنده خدمات پیام کوتاه، ممکن است گزینه های متفاوت با امکانات گوناگون وجود داشته باشد که هر یک قیمتی متفاوت خواهند داشت.

ولی چگونه می توان در این میان انتخاب درستی داشت.

توجه به نکات زیر می تواند شما را در این مسئله یاری نماید:

نیازهای خود را مشخص کنید

مشخص کردن نیاز، اصلی ترین رکن انتخاب تمام سرویس ها از جمله پنل پیام کوتاه می‌باشد.

اینکه شما با یک سرویس پیام کوتاه قصد رفع چه نیازی را در سازمان خود دارید، می‌تواند در انتخاب سرویس دهنده پیامکی به شما کمک کند.

اگر شما استفاده ای غیر از یک ارسال و دریافت ساده (به تعداد اندک) نداشته باشید، دلیلی برای پرداخت هزینه بالا برای تهیه یک سرویس پیشرفته نخواهید داشت و نیاز شما با استفاده از یک پنل پایه نیز رفع می‌شود.

پس در ابتدا برآوردی از میزان ارسال های پیام کوتاه خود داشته باشید.

اگر نیاز دارید تا انواع مختلف امکانات یک پنل پیامک را در ارسالهای خود پیاده سازی کنید (برای مثال، ارسال زماندار، وب سرویس و …)، باید یک پنل پیشرفته برگزینید.

میزان ارسال پیامک خود را در یک سال آینده پیش بینی کنید!

در اکثر سرویس های پیامکی، با پیشرفته شدن و بالا رفتن قیمت اولیه پنل پیامک، هزینه ارسال پیام کوتاه آن کاهش خواهد یافت.

واضح است که شرکت هایی که میزان ارسال بالایی دارند ترجیح می‌دهند تا با پرداخت هزینه اولیه بالاتر، هزینه ارسال پیام کوتاه خود را کاهش دهند.

کاهش در ارسال پیام کوتاه، گاهی چنان موثر است که شاید پرداخت ۶۰۰ هزار تومان برای هزینه اولیه پنل پیامک موجب کاهش هزینه چند میلیون تومانی طی یک سال شود.

لذا اگر بدانید که در یک سال چه تعداد پیام کوتاه ارسال خواهید نمود، با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانید مشخص کنید که کدام پنل پیام کوتاه برای شما مقرون به صرفه تر و بهتر خواهد بود.

انتخاب سرشاخه و خط ارسال کننده در پنل پیام کوتاه

بعد از اینکه سرویس دهنده پیامکی خود را مشخص نمودید و یکی از پنل های پیام کوتاه آن را برگزیدید، می‌بایست سرشماره ارسال کننده پیام کوتاه را انتخاب کنید.

(در خصوص اپراتورهای پیام کوتاه، در مقاله دیگری، توضیحاتی ارائه شده است.)

اپراتورهای پیام کوتاه (پیامک) چندین شرکت خصوصی و یا دولتی می‌باشند که با استفاده از امکانات زیرساخت و عقد قرارداد با اپراتورهای تلفن همراه ظرفیت بالایی برای ارسال پیام کوتاه به سیم کارت های فعال خواهند داشت.

هر یک از اپراتورهای پیام کوتاه دارای ۱ یا ۲ سرشماره می‌باشند.

سرشماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰  و ۲۱ از جمله این سرشماره ها هستند.

نکته قابل توجه، قیمت ها و سیاست های متفاوت فروش شرکت های پنل پیامک با یکدیگر است.

هر یک از این شرکت ها تعرفه متفاوتی در ارسال و گاهی اوقات نوع متفاوتی از سرویس را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

لذا بررسی این مورد نقش موثری در هزینه و البته کیفیت سرویس در پنل پیامکی خواهد داشت.

عموما برای ارسال پیامک های تبلیغاتی و انبوه از خطوط ۵۰۰۰ و ۲۱ استفاده می شود که هزینه پایین تری نسبت به سایر سرشاخه ها دارند.

سرشماره های دیگر با توجه به نوع سرویس دهی و هزینه هایشان به طور معمول برای سرویس های خاص انتخاب می‌شوند.

قیمت ارزانتر این دو اپراتور ۲۱ و ۵۰۰۰ به معنای پایین بودن کیفیت سرویس نیست.

این انتخاب، به سلیقه مشتری و مخاطب بستگی خواهد داشت.

به همین منظور اپراتورهای پیام کوتاه، نقش موثری در انتخاب پنل پیامکی ایفا می‌کنند.

نتیجه

اگر در انتخاب شرکت سرویس دهنده پیامکی تصمیم درستی گرفته باشید، به صورت معمول، دیگر مشکل جدی در انتخاب پنل و خط نخواهید داشت.

هر چند که این موارد در بالا توضیح داده شد، ولی به طور عادی یک شرکت سرویس دهنده خدمات می بایست به صورت حرفه ای در زمینه تهیه سرویس به مشتریان خود، مشاوره فروش ارائه دهد.

این مورد نیز در خصوص سرویس دهنده های پیامکی نیز صادق است.

شما اگر یک شرکت معتبر را برای این پنل پیام کوتاه انتخاب نموده باشید، می‌توانید با توجه به تجربه و دانش واحد فروش آن شرکت، نسبت به انتخاب پنل و خط ارسال کننده پیام کوتاه تصمیم بهتری اتخاذ نمایید.

زیرا یک شرکت معتبر، رضایتمندی مشتری خود را بالاتر از یک سود لحظه ای و یا کوتاه مدت می‌داند؛

بنابراین، تلاش دارد تا با برطرف کردن نیاز ایشان، به بهترین نحو و کمترین هزینه، یک تعامل بلند مدت را با مشتری خود برقرار سازد.

شیما صاحبقرانی

دیدگاه بگذارید

لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

اطلاع از
avatar
wpDiscuz