مقایسه پیامک با دیگر روش های تبلیغات کار چندان ساده ای نیست؛ زیرا همه روش های تبلیغاتی، با توجه به شرایط و زمان، قطعا تاثیر بسزایی در جذب مشتری خواهند داشت.
اما چیزی که بیشتر حائز اهمیت است، این خواهد بود که بدانیم چند درصد از مخاطبین، تبلیغات ما را دیده اند.
یا اینکه بدانیم چه شیوه ای با کمترین هزینه، بیشترین تاثیر را در جذب مشتری خواهد داشت.
امروزه شیوه ارتباط با اطرافیانمان کاملا تغییر یافته و به جرات می توانیم بگوییم که به غیر از بعضی از پدر بزرگ و مادر بزرگ ها، همه افراد، برای ارتباط با اطرافیانشان از تلفن همراه و خدمات آن استفاده می کنند.
پس میتوانیم نتیجه بگیریم که بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه، همیشه گوشی موبایل به همراه خودشان دارند و همیشه در دسترس هستند.
اکثر این افراد هر چند دقیقه یکبار گوشی تلفن همراه خود را چک میکنند و اگر پیامکی دریافت کرده باشند، قطعا آن را مشاهده خواهند کرد.
البته باید آن درصد از افرادی که شماره خودشان را در بلک لیست مخابرات قرار داده اند، را نیز در نظر بگیریم.
با توجه به توضیحات بالا، می توانیم مقایسه پیامک با دیگر روش های تبلیغات، را راحتتر انجام دهیم.
مزایای و مقایسه پیامک با دیگر روش های تبلیغات:
۱- هزینه:
قطعا یکی از مهمترین مسائلی که همیشه گوشه ای از ذهن ما را به خودش تخصیص داده؛ صرفه جویی در هزینه است.
همانطور که می دانیم نرخ ارسال پیامک بسیار پایین می باشد و شما می توانید با صرف هزینه ای کم نسبت به سایر ابزار ها مانند بیلبوردهای تبلیغاتی، تیزرهای تلوزیونی و … برند خود را در ذهن مخاطبین ماندگار کنید.
بهتره به این نکته توجه داشته باشیم که تبلیغات پیامکی در کنار آنلاین مارکتینگ تاثیر خیلی بیشتری در جذب مشتری خواهد داشت.
البته لازم به ذکر است که بازاریابی پیامکی می بایست طبق شرایط خاصی انجام گردد که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب داشته باشد.
در حقیقت متن پیامک تبلیغاتی تاثیر گذار، دارای اصول خاصی می باشد که در مقاله لینک شده به طور کامل توضیح داده شده است.
۲- سرعت تبلیغات:
چه ابزاری سریع تر از پیامک می تواند برند شما را به مخاطبین معرفی نماید؟
با بازاریابی پیامکی، هر زمان که بخواهید می توانید برند خود را بدون هیچ دردسری، به عموم مردم معرفی نمایید و سریع ترین بازخورد را از تبلیغات خود داشته باشید.
۳- تفکیک مخاطبین:
با ابزارهایی که در سامانه پیامک قرار داده شده است، می توانید متن پیامک خود را به گروه سنی و صنف خاصی ارسال کنید.
یا حتی می توانید منطقه به منطقه، مخاطبین خود را تفکیک نمایید و هر روز برای محدودهی خاصی بازاریابی پیامکی خود را انجام دهید.
۴- در دسترس بودن:
تا به حال چه قدر برای شما پیش آمده که در حین رانندگی به همه بیلبورد های تبلیغاتی آنقدر توجه کرده باشید؛ تا نام آن برندها و یا خدمات آن شرکت در ذهن شما ثبت گردد.
با بازاریابی پیامکی، برند و خدمات شما در گوشی موبایل مخاطب، ثبت می گردد.
با این کار، هر زمان که مخاطبین پیامک احساس کنند به خدمات شما نیاز دارند، به پیامک رجوع کرده و با توجه به اطلاعات تماسی که در پیامک خود درج کرده اید، با شما تماس خواهند گرفت.
۵- عدم نیاز به اینترنت:
ممکن است به این فکر کنید که شبکه های اجتماعی تاثیر بیشتری بر روی جذب مشتری خواهد داشت.
بله، قطعا آنلاین مارکتینگ تاثیر بسیار خوبی در تبلیغات شما دارد، اما آیا تبلیغات شما در شبکه های اجتماعی میتواند تاثیری بر روی آن دسته از مخاطبینی که به اینترنت دسترسی ندارند، داشته باشد؟
پس می توان نتیجه گرفت، با تبلیغات پیامکی می توان جامعه هدف بیشتری را پوشش داد.
در مقایسه پیامک با دیگر روش های تبلیغات شاید پیامک یک ابزار کافی برای تبلیغات نباشد؛ اما در کنار دیگر ابزارهای تبلیغات، تاثیر بسزایی خواهد داشت.
بسیار عالی بود