وبلاگ فراپیامک
کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و خدمات رسانی بهتر

تعریف کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی، امروزه یکی از پر درآمد‌ترین مشاغل روز دنیا هستند که راه اندازی آن کاری بسیار ساده می باشد و نیاز خاصی به دانش فنی بالا ندارد. کسب و کار اینترنتی به  فروش محصولات و ارائه‌ی یک سری خدمات از طریق اینترنت اطلاق می گردد. با پیشرفت کامپیوتر، آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با شبکه اینترنت و پیدایش گوشی های همراه هوشمند، کسب و کار اینترنتی رونق روزافزونی پیدا کرده است. لازم به ذکر است بسیاری از صاحبان کسب و کار اینترنتی، کار خود را از خانه شروع کرده اند. همچنین یکی از بهترین روش های خدمات رسانی بهتر به مشتریان، بهره مندی از وب سرویس پیامک می باشد که می توانید با استفاده از آن تخفیف ها، خدمات، پیشنهادات ویژه و… وب سایت خود را به گوش مشتریان خود برسانید.

نمونه هایی از کسب و کار اینترنتی

۱-  تولید و فروش محصولات به صورت اینترنتی (فروشگاه اینترنتی، شبکه های اجتماعی)

۲- ارائه خدمات مبتنی بر IT (تولید اپلیکیشن های موبایل، طراحی و تولید وب سایت، ارائه نرم افزار های تحت وب)

۳- سامانه های ارائه خدمات مخابراتی (سامانه پیامک)

۴- سیستم مدیریت آموزشی (E-learning)

۵- پرتال های سایت ساز

۶- تهیه سایت های آموزشی و محتواهای آموزشی

۷- فروش فیلم های آموزشی به صورت آنلاین

۸- راه اندازی آموزش های مجازی

تأثیر پیامک در برخی از کسب و کار های اینترنتی

امروزه پیامک نقش بسزایی در تبلیغات و اطلاع رسانی ها به خصوص در حوزه کسب و کار اینترنتی دارد. شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که عضو یک فروشگاه اینترنتی شوید و پس از خرید، پیامکی مبنی بر “قدردانی از خرید شما” یا “کد پیگیری خرید” به شماره تلفن همراهتان ارسال گردد.

آیا تا به حال به حس خوبی که پس از دریافت پیامک، داشته اید فکر کرده اید؟

این پیامک حس اطمینان و اعتماد از خرید را به شما می دهد، حس اینکه فروشگاه اینترنتی که از آن خرید کرده اید، معتبر است، به صورت قانونی فعالیت می کند و دارای مجوز کسب و کار اینترنتی است؛ اگر غیر ازین بود، این فروشگاه اینترنتی نمی توانست از یک شرکت پیامکی، خط خدماتی (خط ارسال کننده پیامک به شماره های بلک لیست) دریافت کند. پس چنانچه شما هم یک کسب و کار اینترنتی دارید، می توانید برای تمامی تبلیغات، اطلاع رسانی های خودتان از سامانه های ارسال پیامک استفاده نمایید و چنین حس خوبی را به مشتریان خود انتقال دهید.

شاید به این فکر کنید که چه طور می شود پس از فروش هر محصول در یک فروشگاه اینترنتی، یک پیامک به صورت خودکار از سیستم شما برای مشتریانتان ارسال گردد. برای پاسخ به این سوال می توانیم به استفاده از وب سرویس اشاره کنیم. در ادامه، توضیح خواهیم داد که چگونه از طریق متدهای وب سرویس می توان بین نرم افزارهای مختلف ارتباط ایجاد کرد.

اتصال سامانه پیامک به فروشگاه اینترنتی

به تعریف ساده تر، وب سرویس ها قطعه کد هایی هستند که از طریق پروتکل های استاندارد (مانند SOAP) دو نرم افزار تحت وب را به هم متصل می کنند. بنابراین اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی یا اپلیکیشن فروشگاهی شما، پس از هر خرید مشتری، پیامکی را برای آن مشتری ارسال نماید، می ‌توانید از سامانه های پیامکی ای استفاده کنید که دسترسی وب سرویس دارند. سامانه فراپیامک یکی از قدرتمند ترین سامانه های ارسال پیامک در ایران است. این سامانه علاوه بر تمامی خدماتی که ارائه می دهد، امکان وب سرویس را به بهترین نحو و با کاملترین کدها و نمونه ها در اختیار تمامی مشتریان خود قرار داده است.

لازم به ذکر است که در سامانه پیامک کوتاه فراپیامک، متدها، مستندات و نمونه کدهای وب سرویس به راحتی در دسترس تمامی کاربران این سامانه قرار داده شده است. کاربران فراپیامک نیاز خود را از وب سرویس بدون دانش برنامه نویسی بالا می توانند مرتفع کنند. همکاران واحد پشتیبانی فراپیامک، تسلط کامل به متدهای وب سرویس دارند و قادر به راهنمایی کاربران در این مورد هستند. ارسال پیامک که حاوی کد خرید یا قدردانی از خرید باشد، یک نمونه بارز از خدمات پس از فروش است. پس با این کار، هم کسب و کار اینترنتی خود را گسترش دهید و هم به مشتریان خود احساس خوبی را القاء نمایید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک