وبلاگ فراپیامک
اس ام اس تبلیغاتی

اس ام اس تبلیغاتی

شبکه های اجتماعی؛ عامل اصلی روند نزولی فروش اس ام اس تبلیغاتی

اس ام اس تبلیغاتی و فروش پنل پیامک همچنان به قوت خود باقیست! در این مطلب سعی داریم با ذکر دلیل، دلایل اصلی ادعای خود را بیان نماییم.

در نگاه اول به این موضوع که فروش سامانه های پیام کوتاه و همچنین ارسال اس ام اس تبلیغاتی به شدت رو به افول است شکی نیست؛ ولی قضیه اندکی متفاوت است. اگر به دلایل کاهش اندک ارسال اس ام اس تبلیغاتی، با دقت نگاه کنیم، ورود شبکه های اجتماعی (Social Media) در رتبه نخست قرار گرفته است.

اطلاع رسانی از طریق کانال های تلگرام و وجود صفحات تبلیغاتی در اینستاگرام جهت معرفی محصولات و خدمات، باعث کاهش اس ام اس تبلیغاتی و در کل پیامک شده است.

بیایید کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم که کانال های تلگرام تا چه زمانی یک رسانه موفق خواهد بود؟

با این مثال شروع میکنیم که آیا شما تمام صفحات شبکه های اجتماعی یا تمام گروه ها و کانال های تلگرام را که در آنها عضو شده اید، دنبال می کنید؟

چند درصد از مطالب آن ها را از دست میدهید؟

چقدر عضو شدن در کانال های تلگرام جدید و حجم مطالب آنها برایتان کلافه کننده شده است؟

اگر به این سوالات نگاهی عمیقتر بیاندازید، متوجه خواهید شد که افزایش روز افزون این کانال های تلگرام و قرار دادن مطالبی که شما علاقه ای به آن ندارید، از اس ام اس تبلیغاتی آزار دهنده تر شده است.

همچنین با توجه به وجود خطوط خدماتی و ممنوعیت ارسال “اس ام اس تبلیغاتی بی اجازه” یا “اسپم (Spam)”، اگر بخواهید به پیامک به صورت ابزاری جهت اطلاع رسانی نگاه کنیم و تبلیغات را از آن حذف کنیم، مسئله به نحو دیگری قابل ملاحظه خواهد بود.

ما در تمامی مطالب ارائه شده در این وبلاگ قصد داریم تا پیامک را به عنوان یک ابزار جهت تقویت ارتباط با مشتری (CRM)، اطلاع رسانی و کاربردی معرفی نماییم و جنبه تبلیغات را از آن حذف کنیم.

بازگشت پیامک به عرصه رقابت (Returning SMS To The Competition)

در آینده نه چندان دور، پیامک به جایگاه اولیه خودش در عرصه رقابت باز خواهد گشت؛

با رشد و افزایش روز افزون کانال های تلگرام یا سایر شبکه های اجتماعی مردم ترجیح میدهند از این گونه ابزار دوری کنند و فقط موارد مهم و مورد علاقه خود را از طریق پیامک دریافت نمایند. همچنین، با توجه به سابقه قبلی این گونه شبکه ها به سادگی میتوان به این نتیجه رسید که عمر اینگونه ابزارها مانند شبکه های اجتماعی کوتاه بوده و فقط به صورت مقطعی به اوج می رسند و پس از مدتی با ابزار جدید یا ابزارهای سابق جایگزین میشوند.

برای نمونه میتوان به نرم افزارهایی مانند Orkut, Gazzag, Facebook, Viber و… در ایران اشاره کرد که زمانی رونق بالایی داشتند.

دلیل اینکه هنوز شرکت های بزرگ دنیا مانند گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و… از پیامک جهت تشخیص هویت و اطلاع رسانی استفاده می کنند، دقیقا همین است که هیچ گاه هیچ ابزار جانبی نمی تواند جایگزین کامل پیامک بر روی گوشی تلفن همراه افراد گردد.

به این علت که پیامک هایی که حاوی اطلاعات شخصی هستند، همواره می بایست برای گوشی شخص موردنظر ارسال شود تا از آن اطلاعات سو استفاده نگردد. حتی شبکه های اجتماعی هم نمیتوانند جایگاه پیامک را از آن بگیرند. جایگاه پیامک در این گونه شرکت های نرم افزاری هیچ گاه از بین نخواهد رفت؛ پس جایگاه پیامک در ارسال اطلاعات شخصی، همواره حفظ خواهد شد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک