روش بازاریابی پیامکی یکی از تکنیک های تبلیغاتی است که از ارسال پیامک برای گسترش بازار و جذب مشتری استفاده میکند.
صاحبین کسب و کار موفق از ارسال پیامک تبلیغاتی اهداف متفاوتی دارند.
یکی از اهداف روش بازاریابی پیامکی ایجاد یک پایگاه داده از مشتریان، در جهت راه اندازی باشگاه مشتریان و افزایش رضایتمندی مشتری میباشد.
ویژگی های روش بازاریابی پیامکی
روشی قدرتمند برای تبلیغات
تحقیقات ثابت کرده است که ۹۸ درصد از پیامک های ارسالی شما در ۵ دقیقه نخست پس از ارسال خوانده میشوند.
ارسال پیامک ساده ترین و سریع ترین راه برای دسترسی به تمام مخاطبین شما و ایجاد روابط بهتر با مشتریان است.
این روابط با استفاده از یک متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار، معنادارتر و سازنده تر خواهد شد.
دسترسی راحت
روش بازایابی پیامکی به دلیل کارکرد آنلاین، همیشه در دسترس شماست.
پنل پیامکی تحت وب فراپیامک به شما اجازه میدهد در هر جایی که هستید، وارد سامانه پیامک خود شده، متن اس ام اس تبلیغاتی خود را انتخاب نموده و برای مخاطبین هدف خود، یک پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
انعطاف پذیر
روش بازاریابی پیامکی نسبت به سایر روش های بازاریابی میتواند تنوع و انعطاف پذیری بیشتری برای انجام تبلیغات داشته باشد.
با استفاده از سامانه ارسال پیامک شرکت فراپیامک، علاوه بر ارسال پیامک به مخاطبین خود میتوانید از بانک شماره های موجود در سامانه نیز استفاده نمایید.
ارسال پیامک با استفاده از دسته بندی های متفاوت شماره ها، مانند دسته بندی براساس صنف، براساس محله، براساس سن و جنسیت و یا براساس کدپستی امکان پوشش دهی متنوع مخاطبین هدف را ممکن میسازد.
رشد کسب و کار با روش بازاریابی پیامکی
ارسال پیامک به افراد بیشتر به معنای تعامل بیشتر، ارتباطات قوی تر و در نتیجه کسب و کار موفق خواهد بود.
یک پیامک تبلیغاتی در صورت بهره مندی از متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار و با ارسال به افراد متعدد، میتواند سبب ماندگاری نام ارسال کننده در اذهان عمومی گردد.
صرفه جویی در زمان و هزینه
روش بازاریابی پیامکی یکی از کم هزینه ترین روش های بازاریابی است.
هزینه انجام بازاریابی از طریق پیامک تبلیغاتی نسبت به روش های سنتی بازاریابی مانند تبلیغات در رسانه ها، هزینهی بسیار کمتری را دربر میگیرد.
از نظر زمانی نیز، ارسال پیامک در لحظه انجام شده و به دست مخاطب خواهد رسید.
در نتیجه یکی از سریعترین راههای بازایابی، ارسال پیامک میباشد.
نکات مهم برای تأثیرگذاری بیشتر روش بازاریابی پیامکی
پیگیری درخواست مشتریان به صورت خودکار
پس از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی مشتریان شما میتوانند با ارسال پیامک در باشگاه مشتریان شما عضو شوند.
پنل اس ام اس فراپیامک با فراهم کردن ماژول اضافه به لیست این امکان را برای شما فراهم میکند تا هر یک از مخاطبین با ارسال پیامک به سامانه، در لیست دفترچه تلفن ذخیره شوند.
در این صورت سایر پیگیری های کمپین مربوطه و ارسال پیامک برای آنها، با درج ماژولهای متفاوت ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت خودکار انجام خواهد شد.
به کاربران اجازه دهید که از طریق ارسال پیامک مشترک شما شوند!
میتوانید برای کاربرانی که به شما ارسال پیامک داشتهاند، از طریق حق اشتراک، امتیازات ویژهای را ارائه دهید.
در صورت ایجاد حق اشتراک یا راه اندازی باشگاه مشتریان این امکان فراهم میشود تا امتیازاتی مانند حراجهای خاص را برای افرادی که قبلا عضو دفترچه تلفن شدهاند، ایجاد نمود.
ارسال پیامک حاوی کد تخفیف با استفاده از ماژول شماره دهی یکی از انواع این اشتراک ها میباشد.
مدیریت و جمع آوری شماره بازار هدف
با ارسال یک متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار میتوانید بازار هدف خود را به عضویت در باشگاه مشتریان ترغیب نمایید.
یک متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار با جلب توجه افراد میتواند آنها را به سمت عضویت در باشگاه مشتریان شما ترغیب کند.
در نتیجه پس از مدتی شما یک بانک ارزشمند از شماره های مخاطبین هدف خود، با ضریب خطای بسیار پایین خواهید داشت.
مدیریت خودکار لغو اشتراک
هرگز فراموش نکنید که پیامک تبلیغاتی در صورت عدم رضایت فرد برای دریافت آن، میتواند تأثیری مخرب بر کسب و کار شما داشته باشد.
در نتیجه اعلام راهکار برای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی به مخاطبین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
قطع اس ام اس های تبلیغاتی راه های متفاوتی دارد، این مورد میتواند به صورت کلی از سمت اپراتور قطع شود و یا از طریق ماژول های موجود در پنل اس ام اس.
سامانه فراپیامک، با استفاده از ماژول “لیست ویژه” این امکان را به شما میدهد که مخاطبین ناراضی خود را در لیستی قرار دهید تا پیامک تبلیغاتی از سمت شما برای آنها ارسال نشود.
همچنین میتوانید در انتهای پیامک تبلیغاتی خود اعلام کنید که مخاطبین و مشترکین با ارسال کلمه OFF به شما، برای لغو خودکار اشتراک در سامانه اقدام نمایند.