وبلاگ فراپیامک
بهترین سرویس دهنده پیامکی

بهترین سرویس دهنده پیامکی

بهترین سرویس دهنده پیامکی را چطور می توان تشخیص داد و انتخاب نمود.

سوال چالشی که در این متن به آن خواهیم پرداخت و معیارهای مختلفی را به شما معرفی خواهیم کرد تا خودتان شخصا با بررسی آنها بتوانید بهترین سرویس دهنده پیامکی را برگزینید.

ابتدا دغدغه بسياري از شركت ها كه در اينجا منظور، كاهش هزينه تبليغات است را بررسي مينماييم؛

سپس تمامي مواردي كه جهت راه اندازي سرويس پيامكي موردنياز است را مورد تحليل قرار ميدهيم.

كاهش هزينه تبليغات چگونه ممكن است؟

کاهش هزینه تبلیغات یا هزینه های جاری دغدغه تمامی شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.

استفاده از سرویس‌ها و خدمات با قیمت کمتر، برای مشتریان، جذابیت زیادی در این زمینه دارد.

ولی آیا مجموعه های موفق تنها به قیمت خدمات توجه می کنند؟

به نظر می رسد علاوه بر قیمت، انتخاب بین چندین گزینه، به عوامل دیگری نیز بستگی داشته باشد.

مطمئنا سرویس پیامک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کاهش هزینه تبلیغات دغدغه‌ی مشتریان و خریداران نیز می باشد و اکثرا سعی دارند تا هزینه های تبلیغات را کاهش دهند و در نهایت محصول یا خدمت موردنظر خود را با حداقل هزینه دریافت نمایند.

برای اینکه بهتر بتوانید در این خصوص تصمیم بگیرید، پیشنهاد می کنیم در ادامه‌ی متن با ما همراه باشید تا با بررسي تعرفه پیامک و مواردي كه در انتخاب يك سرويس دهنده پيامكي بايد درنظر گرفته شود، در كاهش هزينه تبليغات نيز به شما كمك كنيم.

انتخاب بهترین سرویس دهنده پیامکی

اولین مرحله برای راه اندازی یک سرویس پیامکی در یک مجموعه، یافتن شرکت های ارائه دهنده این خدمات و انتخاب بین آنهاست. بی شک شرکت های متعددی به صورت مستقل و مجزا و برخی دیگر به صورت نمایندگی پنل اس ام اس و زیر مجموعه شرکت های مستقل در حوزه پیامک فعالیت می کنند.

اما مسئله اینست که چگونه باید بین این گزینه ها انتخاب کنیم. تعدد گزینه ها موجب سردرگمی می شود و شاید انتخاب را کمی دشوار کند.

برای انتخاب بهترین سرویس دهنده پیامکی در سامانه پیامک بهتر است موارد ذیل را مورد بررسی قرار دهید تا با توجه به تعرفه پیامک به سمت کاهش هزینه تبلیغات نیز حرکت کرده باشید.

مجوزها

بهترین سرویس دهنده پیامکی برای فعالیت خود نیازمند داشتن یکسری مجوز، تائیدیه و گواهی‌نامه است از آن جمله می‌توان به گواهی ثبت نرم افزار و گواهی رتبه بندی در شورای عالی انفورماتیک، مجوزها (مانند مجوز فعالیت در حوزه پیامک، نماد اعتماد الکترونیک (E-namad)، وبسایت معتبر و …)، پروانه های فعالیت نظیر نشر دیجیتال برخط پیام ده یا تصدی رسانه بر تلفن هوشمند و … اشاره نمود.

بی شک شرکتی که با این عناوین و مجوزها در حال فعالیت در حوزه پیامک باشد، شرکتی استوار و مصمم در حوزه خدمات پیامکی می باشد و به لحاظ کیفیت خدمات، قابل اعتماد خواهد بود. به این علت که بدست آوردن مجوزهای فوق به راحتی نخواهد بود و نشان از هویت قانونی شرکت پیامکی خواهد داشت.

بنابراین، جهت انتخاب بهترین سرویس دهنده پیامکی، ابتدا به مجوزها و پروانه‌های کسب شده توسط ایشان دقت نموده و پس از آنکه مدارک و مجوزها از نظر سازمان شما و البته، از نظر قانونی مورد قبول بود، به سایر گزینه‌ها نیز توجه نمایید.

اتصال به تمام سرشاخه های پیامکی

نکته مؤثر دیگری که می توانید در انتخاب سرویس دهنده پیامکی در نظر داشته باشید این است که در پنل پیامکی خود بتوانید به صورت همزمان از تمامی سرشاخه های ارسال کننده‌ی پیامک (اپراتورهای پیامکی مانند ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و غیره) استفاده کنید.

بسیاری از مجموعه های پیامکی به دلیل محدودیت های فنی و یا مالی نمی توانند خدمات ارسال پیام کوتاه را از طریق تمامی سرشاخه های پیامکی ارائه نمایند.

مزیت این مورد زمانی برای یک مجموعه نمایان می شود که به هر علتی ارسال پیامک از یک یا چند سرشاخه با اختلال مواجه می شود. در این صورت اگر شما قصد ارسال پیامک ( با در نظر گرفتن تعرفه پیامک ) را داشته باشید و سرشاخه مورد نظر شما اختلال داشته باشد، گزینه های زیادی برای جایگزینی موقت در زمان این اختلال خواهید داشت و می توانید از سایر سرشاخه های موجود که اختلالی ندارند، استفاده کنید.

حال آنکه در شرکت های دیگر این امکان برای شما میسر نبوده و می بایست تا زمان رفع اختلال همان سرشاخه منتظر بمانید؛ از آنجا که زمان رفع اختلال معمولا مشخص نیست، علاوه بر اینکه، وقت شما تلف خواهد شد، قادر به ارسال پیامک های ضروری (مانند اطلاع رسانی های لحظه ای و فوری) نیز نخواهید بود.

بنابراین، هنگام انتخاب بهترین سرویس دهنده پیامکی، فعالیت آن سرویس دهنده با تمامی سرشاخه های ارسال کننده پیامک، دارای اهمیت ویژه ای است که دلیل اصلی آن به اختصار ذکر شد.

خدمات پس از فروش در بهترین سرویس دهنده پیامکی

گزینه بعدی در انتخاب بهترین سرویس دهنده پیامکی، مسئله‌ی خدمات پس از فروش و پشتیبانی سرویس پیامک است.

پیامک نیز مانند هر سرویس اینترنتی دیگری نیازمند پشتیبانی می باشد. ولی اینکه این پشتیبانی چگونه و با چه کیفیتی در اختیار شما قرار گیرد، بسیار حائز اهمیت است.

بهترین سرویس دهنده پیامکی باید خدمات پس از فروش و پشتیبانی را به صورت کاملا حرفه ای، فنی، تخصصی، ۲۴ ساعته و به صورت آنلاین یا تلفنی ارئه دهند.

سعی کنید در انتخاب خود به این مورد توجه زیادی داشته باشید. زیرا عدم وجود این مورد می تواند برای شما بسیار گران تمام شده و جبران ناپذیر باشد. پشتیبانی تلفنی یا آنلاین به صورت شبانه روزی (۲۴ ساعته) و کاملا فنی، یکی از اصلی ترین شرایط جلب رضایت مشتری خواهد بود.

برای اینکه بتوانید تصمیم درستی در این خصوص اتخاذ نمایید، می توانید علاوه بر تحقیقاتی که شخصا انجام میدهید، این شرکت ها را در بوته آزمایش قرار داده و پشتیبانی ایشان را بسنجید. در این صورت می توانید بهترین سرویس دهنده پیامکی خود را انتخاب کنید.

هزینه

از جمله مواردی که جهت گزینش بهترین سرویس دهنده پیامکی می بایست درنظر گرفته شود، در نهایت، مورد هزینه های پنل اس ام اس و تعرفه پیامک مطرح می گردد. به عبارتی اگر شما یک سرویس رایگان یا ارزان را بدون در نظر گرفتن موارد بالا، انتخاب نمایید، دیر یا زود، دیگر به سمت پنل خود نمی روید یا اگر بروید، همیشه با خاطری آزرده و به اجبار، از آن استفاده خواهید کرد.

شرکت هایی که به صورت حرفه ای در حوزه پیامک فعالیت می کنند و دارای معیارهای بالا (مجوزهای لازم، ارتباط با سرشاخه های مختلف، خدمات پس از فروش) هستند، به منظور ارائه‌ی یک قیمت رقابتی، قیمت پنل های اس ام اس را به نسبت تعرفه پیامک و خدمات خود ارزان قرار داده اند و جای نگرانی برای خریدار وجود نخواهد داشت.

با این حال شرکت هایی که فاقد این موارد هستند به منظور رقابت با فعالان عرصه‌ی پیامک، با در نظر گرفتن تعرفه پیامک، نسبت به ارائه‌ی سرویس رایگان یا ارزان اقدام می کنند.
برای آشنایی بیشتر با این مقوله می توانید به مقاله “پنل اس ام اس رایگان” مراجعه نمایید.

نتیجه

شاید بتوان گفت اگر به این گزینه ها توجه کنید بی شک گزینه های شما جهت انتخاب بهترین سرویس دهنده پیامکی از انگشتان یک دستتان تجاوز نخواهد کرد!

در مقالات بعدی راه‌های انتخاب درست یک پنل و سرشاخه‌ی اصلی ارسال پیامک را برای شما توضیح خواهیم داد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک