استارتاپ ویکند رویدادی آموزشی- تجربی بوده که در ۳ روز پایانی هر هفته در ۲۰۰ شهر مختلف دنیا برگزار میگردد.
هدف از برگزاری چنین همایش هایی، ارائه ایده های خلاقانه از سوی برنامه نویسان، طراحان گرافیک، بازاریاب های حرفهای و … جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا و اشتغال زایی میباشد.
طی ۵۴ ساعت آخر هفته، در استارتاپ ویکند برترین ایده های خلاقانه مطرح و پرورش داده میشوند.
استارتاپ ویکند امکان موفقیت کسب و کارهای نوپا و اشتغال زایی در زمینههای مختلف را فراهم میسازد.
یکی از مهمترین مواردی که در این همایش ها میبایست مورد توجه قرار گیرد، ادامه همکاری گروه های تشکیل شده است.
انجام کار گروهی در بالاترین کیفیت ممکن و به نتیجه رساندن ایده های خلاقانه حتی پس از اتمام این رویداد، از دیگر موارد مهم در این رویداد میباشد.
چنین رویدادی نیاز به حمایت کنندگان مالی جهت رشد و شکوفایی هرچه بیشتر ایده های خلاقانه و حمایت از کسب و کارهای نوپا را دارد؛
از حامیان مالی استارتاپ ویکند میتوان گوگل و کوکاکولا را نام برد.
گوگل، مایکروسافت و اپل، از مهمترین و معروفترین استارتاپ های جهان هستند که طی رویداد استارتاپ ویکند رشد نموده و ایجاد اشتغال مینمایند.
استارتاپ ویکند سبز:
یکی از انواع استارتاپ ویکند هایی که در سراسر جهان برگزار میگردد، مربوط به فعالان و دارندگان ایده های سبز در زمینههای محیط زیست، انرژی های پاک و منابع طبیعی میباشد.
نحوه فعالیت در استارتاپ ویکند:
مرحلهی اول: مطرح کردن ایده های خلاقانه
در پایان روز نخست، هر گروه ۳ دقیقه زمان دارد تا ایده های خلاقانه خود را برای جلب نظر داوران مطرح نماید.
مرحلهی دوم: انتخاب بهترین ایده ها
ایده های خلاقانه مطرح شده توسط داوران بررسی میگردد و تنها ۱۰ ایده برتر انتخاب خواهند شد.
مرحلهی سوم: تشکیل گروه و پروش دادن ایده مطرح شده
تمامی گروهها پس از ۵۴ ساعت رقابت در انتهای روز سوم استارتاپ ویکند توسط داوران، ارزیابی خواهند شد.
۳ گروه برتر، انتخاب میشوند و حمایت مالی جهت شروع و راه اندازی کسب و کار خود را دریافت مینمایند.
عواملی که به موفقیت یک ایده در استارتاپ ویکند کمک میکند:
۱- میزان تاثیرگذار بودن ایدهی مطرح شده بر عموم مردم و سرمایه گذاران
۲- متعهد بودن و دقت در انجام تمامی امور مربوطه
۳- یادداشت برداری و منظم بودن
۴- صبر و استقامت در برابر مشکلات پیش رو
۵- تمایل به یادگیری هرچه بیشتر و تلاش مداوم در این زمینه
۶- سازماندهی و مدیریت هوشمندانه
۷- بهره مندی از اصول استارتاپ، در جهت کسب منابع مالی و هدف گذاری های بزرگتر در مسیر اشتغال زایی و راه اندازی کسب و کارهای نوپا
استارتاپ ویکند در ایران:
رویداد استارتاپ ویکند در ایران نیز برگزار میگردد.
مهمترین شهرهای برگزار کنندهی استارت آپ ویکند، تهران، زنجان، تبریز، ارومیه، بابلسر، ساری، گنبد کاووس، مشهد، اصفهان، بیرجند، اهواز، شیراز، مرودشت و … میباشند.
صاحبان ایده های خلاقانه جهت ایجاد یک کسب و کارهای نوپا، میتوانند در این همایش ها شرکت نموده و به اهداف نوآورانه خود جامه عمل بپوشانند.
یکی از بهترین نمونههای استارتاپ در ایران، در زمینه ارائه خدمات پیامکی، اشتغال زایی و سودآوری، فراپیامک است.
شرکت دانش بنیان فراداده با نام تجاری فراپیامک با ارائه سامانه پیامک سهم به سزایی در زمینه تبلیغات از طریق پنلهای پیامکی تحت وب را داشته است.
علاوه بر این، با ارائه پنل نمایندگی پیامک زمینه اشتغال زایی و افزایش فروش را برای علاقمندان به این حوزه کاری فراهم نموده است.
خیلی متن مفیدی بود.
ممنون
کامل و واضح ،
با ارزوی موفقیت های روز افزون برای شما
به اُمید موفقیت های بیشتر.
ممنون بابت مطلب مفید.
بسيار زيبا و مفيد بود
موفق باشيد