تکنیک های فروش موفق و بهره گیری از استراتژی فروش موفق هدف تمامی کسب و کارها و صاحبین مشاغل به حساب میآید.
تبلیغات کاغذی، تهیه کاتالوگ، بروشور، تبلیغات تلویزیونی، تیزرهای تبلیغاتی، نشریات و … از جمله تکنیک های فروش موفق سنتی بهشمار میرود.
تکنیک های بازاریابی و فروش سنتی با توجه به بودجه شخص قابل برنامهریزی و تنظیم بوده و هرچه بودجه بیشتری برای این منظور لحاظ گردد، تبلیغات گستردهتری شکل خواهد گرفت.
امروزه با توجه به گسترش استفاده عموم اقشار جامعه از اینترنت، تکنیک های بازاریابی و فروش سنتی تاثیر کمتری بر مخاطبان داشته و روز به روز تضعیف میشوند.
تکنیک های فروش موفق
استراتژی فروش موفق و تاثیرگذار بر روی مشتریان، استفاده از بازاریابی محتوایی (content marketing) میباشد.
این روش مشتریان بالقوه را در سریعترین زمان ممکن به مشتریان بالفعل تبدیل نموده و در مقایسه با روشهای سنتی بسیار کارآمد میباشد.
مزایای بازاریابی محتوایی
- مشتریان در این شیوه از تبلیغات معمولا به خدمات ارائه شده راغب بوده و متقاعد نمودن آنان کار دشواری نیست.
- هزینه این شیوه از تبلیغات مناسب بوده و در مقابل بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت.
استراتژی صحیح برای قیمت گذاری محصولات
قیمت خدمات و محصولات خود را با توجه به قیمت گذاری رقیبان خود انجام دهید.
اگر خدماتی مشابه با رقیبان خود ارائه میدهید، درنظر داشته باشید که قیمت درنظر گرفته شده یکی از مهمترین فاکتورها برای تصمیمگیری مشتریان خواهد بود.
در صورتیکه نیازهای کاربران را به خوبی شناسایی نمایید و خدمات متمایزتری را نسبت به رقبای خود ارائه دهید، میتوانید در قیمت گذاری محصولات خود آزادی عمل داشته باشید.
این باور در عموم افراد جامعه وجود دارد که “هیچ ارزانی بی علت نیست“ و با ارائه کیفیت مورد نظر مشتریان میتوانید دستمزد خوبی از آنان دریافت نمایید.
ارائه پیشنهادات ویژه
ارائه تخفیفات و آفرهای ویژه یکی از تکنیک های فروش موفق و مهمترین استراتژی فروش موفق بهشمار میرود.
برای نمونه، در صورتی که سرویس ارائه شده تاریخ انقضای یکساله دارد، برای تمدید سرویس در سالهای بعد تخفیفات متعددی را در نظر بگیرید.
این مورد در محصولات فیزیکی نیز قابل اجرا میباشد و شما میتوانید برای خریدهای بالای ۱۰۰ هزار تومان تخفیف ۱۰ درصدی درنظر بگیرید و … .
ارائه نمونههای رایگان و تستی
از جمله تکنیک های بازاریابی و فروش ارائه یک نمونه رایگان و یا تستی از خدمات ارائه شده به مشتریان جهت ایجاد اطمینان خاطر برای مشتری و ایجاد شرایطی برای کنترل کیفیت محصول توسط آنان خواهد بود.
شرکت دانش بنیان فراداده نیز با ارائه پنل پیامک تستی به مشتریان خود امکان ارزیابی خدمات را برای آنان فراهم نموده و مشتریان پس از بررسی امکانات سامانه پیامک امکان خریداری را خواهند داشت.
خدمات پس از فروش
یکی از تکنیک های بازاریابی و فروش و استراتژی فروش موفق دادن اطمینان خاطر به مشتریان از خدمات پس از فروش میباشد.
این مهم به مشتری اطمینان میدهد که ارائه خدمات مناسب، هدف اصلی مجموعه شما بوده و تنها به دنبال دریافت هزینه از آنان نیستید.
برای نمونه، مجموعههایی که پشتیبانی ۲۴ ساعته برای خدمات خود ارائه میدهند، برای مشتریان بسیار نکته مثبت و مهمی بوده و نقش بهسزایی در تصمیمگیری آنان خواهد داشت.
ممنونم عالی بود
سپاس