وبلاگ فراپیامک
مزایا و معایب بازاریابی پیامکی

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی می‌بایست همچون دیگر روش‌های بازاریابی مورد توجه قرار گیرد. این مورد، در امور مارکتینگ و بازاریابی دارای اهمیت بالایی می‌باشد.

عدم توجه به معایب یک روش می‌تواند نتیجه‌ای معکوس را برای کسب و کار شما رقم بزند. همین طور، عدم اطلاع از تمام مزیت‌های یک روش ممکن است باعث تصمیم گیری نادرست در شیوه بازاریابی شود.

پیش از آنکه به مزایا و معایب بازاریابی پیامکی بپردازیم، می‌بایست ابتدا تعاریف و نکاتی را در خصوص بازاریابی مرور نماییم.

پیامک تبلیغاتی چیست؟

کمتر کسی است که معنای پیامک را ندانسته و از آن استفاده نکرده باشد. تا پیش از ورود شبکه های اجتماعی بر بستر اینترنت، ساده‌ترین روش ارتباط در کنار مکالمات تلفنی، پیامک بود.

نقش پیامک در زندگی مردم با ظهور سامانه های جدید و ارتقا خدمات تلفن همراه کمرنگ شد؛ اما هیچ گاه به طور کامل قطع نگردید.

هنوز هم یکی از معتبرترین روش‌های اطلاع رسانی که هم از امنیت بالا و هم از هزینه کمی برخوردار است، پیامک می‌باشد. همچنین، مجموعه‌های بزرگ به منظور اطلاع‌رسانی‌های مهم، نظیر تراکنش‌های مالی، همیشه از پیامک استفاده می‌نمایند.

پیامک تبلیغاتی همانطور که از نامش پیداست، به پیامکی گفته می‌شود که حاوی متن تبلیغاتی برای مخاطب باشد. مخاطب با دریافت پیامک تبلیغاتی از خدمات یا محصولات ارسال‌کننده‌ی پیامک آگاه می‌شود.

البته نوشتار یک متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار، با رعایت اصول و نکات مختلفی ممکن خواهد بود که در جای دیگری به آن پرداخته‌ایم.

تبلیغات پیامکی عموما از طریق نرم افزار ارسال پیام کوتاه و به صورت ارسال اس ام اس انبوه صورت می‌پذیرد.

نرم افزار ارسال پیام کوتاه عموما به عنوان پنل اس ام اس شناخته می‌شود.

شرکت دانش بنیان فراداده رایانه سورنا، به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه‌ی سامانه پیامک با برند فراپیامک شناخته می‌شود.

این مجموعه، با ارائه‌ی خدمات منحصر به فرد، فصل جدیدی را در حوزه پیامک تبلیغاتی آغاز نموده و اکنون به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده‌ی خدمات پیامک انبوه فعالیت می‌نماید.

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی

همانند دیگر روش‌های بازاریابی، مزایا و معایب بازاریابی پیامکی بستگی به عوامل متعددی خواهد داشت.

یکی از عیوب این روش، عدم دسترسی به مخاطبانی است که شماره خود را در لیست سیاه مخابراتی قرار داده‌اند و پیامک تبلیغاتی دریافت نمی‌نمایند.

در مقابل مزیتی وجود دارد که تبلیغ‌کننده، هزینه‌ای بابت ارسال پیامک به شماره این مخاطبان پرداخت ننموده و در نتیجه تبلیغ به صورت هدفمندتر صورت گرفته است.

یک عیب دیگر بازاریابی پیامکی، عدم امکان ارسال تصاویر مربوط به نمونه کار یا عکس‌های جذب کننده‌ی مشتری با قالب پیامک می‌باشد.

ولی می‌توان گفت یک مزیت ارسال اس ام اس انبوه، عدم دور ریخت کاغذ بابت تراکت ها و کاهش هزینه تبلیغات نسبت به تبلیغات چاپی می‌باشد.

یکی از موارد مهمی که می‌بایست به آن پیش از شروع بازاریابی پیامکی توجه نمود، تهیه یک نرم افزار ارسال پیامک انبوه معتبر و خوب می‌باشد.

تعداد نرم افزار ارسال پیامک انبوه برای استفاده‌ی عموم بسیار زیاد بوده و حتی در برخی موارد پنل اس ام اس رایگان نیز در دسترس می‌باشد.

ولی می‌بایست به این نکته توجه داشت که آیا استفاده از هر نوع نرم افزار ارسال پیامک انبوه، می‌تواند نیاز بازاریابی پیامکی شما را به بهترین وجه رفع نماید؟

آیا صرف ارسال اس ام اس انبوه، هر چند هدفمند ولی به شماره های غیر واقعی یا بلک لیست بدون بازگشت هزینه، واقعا صرفه جویی در هزینه می‌باشد؟

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی به موارد بیشتری بستگی خواهد داشت.

توجه به نکات کلیدی در این مسیر، نقش به سزایی در رسیدن به هدف مطلوب این نوع از بازاریابی دارد.

مزایا و معایب بازایابی پیامکی را می‌توان از طریق مشورت با یک سرویس دهنده پیامکی خوب مشخص نموده و در بازاریابی به آن توجه نماییم.

5 1 vote
امتیازدهی به مقاله

امین امینیان

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک