وبلاگ فراپیامک
کاربرد پیامک در شرکت های لیزینگ خودرو

کاربرد پیامک در شرکت های لیزینگ خودرو (Leasing) بسیار مهم و قابل توجه می‌باشد؛

به همین دلیل عموم این شرکت ‌ها ترجیح می‌دهند پیا‌م های اطلاع رسانی خود را با استفاده از سامانه های پیامکی انجام دهند.

در دنیای امروز که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است بسیاری از اموری که در گذشته زمان‌گیر بوده به روش‌های ساده‌تر و کم هزینه‌تری انجام می‌شود.

در ادامه به توضیح برخی از مزایای ارسال پیامک برای شرکت های لیزینگ خودرو می‌پردازیم.

  • ارسال پیامک سررسید اقساط

یکی از مهم‌ترین کاربرد پیامک در شرکت های لیزینگ خودرو اطلاع رسانی سررسید پرداخت اقساط برای مشتریان می‌باشد.

همانطور که می‌دانید با خرید خودرو از شرکت ‌های لیزینگی بخشی از هزینه خودرو قسط بندی می‌شود.

این شرکت ‌ها می‌توانند از ماژول های ارسال زماندار و یا پیامک مناسبت پنل اس ام اس خود استفاده نمایند تا سیستم به صورت خودکار در زمان سررسید اقساط، پیامکی مبنی بر یادآوری به مشتریان ارسال نماید.

البته باید توجه کنیم که استفاده از این امکانات نیازمند ایجاد تغییر در تنظیمات اولیه است.

سوال مهمی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که آیا افرادی که شماره خود را در بلک لیست مخابرات قرار داده اند، پیامک های سر‌رسیدِ قسط به دستشان خواهد رسید؟

همانطور که می‌دانید ارسال پیام تبلیغاتی به شماره‌ هایی که عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را فعال کرده‌اند، انجام نخواهد شد.

اما برای ارسال پیام اطلاع رسانی به شماره‌های بلک لیست، راه‌کارهایی وجود دارد.

یکی از این راهکارها، خدماتی نمودن خطوط تبلیغاتی می‌باشد.

اپراتورهای سامانه پیامک، تنها برای شرکت های حقوقی امکان خدماتی کردن خطوط را فراهم نموده‌اند تا امکان ارسال پیامک های اطلاع ‌رسانی را به شماره مشتریان خود داشته باشند.

خطوط خدماتی قابلیت ارسال به لیست سیاه مخابراتی را خواهند داشت.

بنابراین، شرکت های لیزینگ خودرو این امکان را دارند که با ارائه‌ی مدارک مبنی بر حقوقی بودن سازمان خود، اقدام به دریافت خطوط خدماتی نموده و سررسید اقساط را به اطلاع مشتریان برسانند.

ارسال پیامک سررسید اقساط، در فرآیند ارتباط با مشتری بسیار کارآمد خواهد بود و دیگر نیازی به تماس و ارتباط تلفنی با مشتری نخواهد بود.

در نتیجه، وقت نیروی انسانی شرکت لیزینگی بابت این امور کمتر به هدر خواهد رفت.

  • ارسال پیامک تبلیغاتی

دیگر کاربرد پیامک در شرکت های لیزینگ خودرو در موضوع تبلیغات می‌باشد.

تمامی کسب و کارها برای گسترش و رونق امور در حوزه فعالیت خود نیاز به تبلیغات خواهند داشت؛

یکی از آسان‌ترین، کم هزینه‌ترین و موثرترین روش تبلیغات، ارسال پیامک تبلیغاتی می‌باشد.

شرکت های لیزینگ خودرو می‌توانند برای تبلیغات، از ماژول های ارسال انبوه استفاده نموده و تبلیغات پیامکی خود را به صورت هدفمند انجام دهند.

در برخی از این ماژول ها، بانکی از شماره ‌های مشترکین همراه اول و ایرانسل به تفکیک موقعیت جغرافیایی، صنف کاری و یا سن و جنسیت وجود دارد.

شرکت ‌هایی مانند فراپیامک، سعی نموده‌اند تا بانک شماره های معتبری را تهیه کرده و آنها را در صورت امکان بروزرسانی نمایند.

البته لازم به ذکر است که ارسال پیامک های تبلیغاتی از خطوط خدماتی امکان پذیر نبوده و عدم توجه به این اصل از سمت شرکت ارتباطات سیار جریمه‌هایی را به همراه خواهد داشت.

  • ارسال پیامک های اطلاع رسانی از زمان ثبت نام تا تحویل خودرو

کاربرد پیامک در شرکت های لیزینگ خودرو می‌تواند در اطلاع رسانی ‌های فروشگاه آنلاین شرکت لیزینگ خودرو ‌باشد.

برخی از شرکت ‌های لیزینگی تمامی فرآیند ثبت نام مشتری و ثبت خرید را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند.

در این حالت، مشتری می‌بایست برای ثبت نام به سایت فروشگاهیِ شرکت لیزینگ مراجعه نماید.

بنابراین، شرکت لیزینگی می‌تواند سایت خود را از طریق وب سرویس پیامک به پنل پیامکی خود متصل کرده تا به صورت خودکار در هر فرآیند پیامک مربوطه ارسال گردد.

برای مثال، پس از ثبت نام، کد رهگیری خرید خودرو به همراه اطلاعات ضروری، برای مشتری ارسال می‌گردد.

شایان ذکر است در مقاله فوق تنها به برخی از مهم‌ترین مزایای ارسال پیامک اشاره گردید.

مرضیه عالمی

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
اطلاع از