وبلاگ فراپیامک
خدمات مبتنی بر محتوا

تفاوت پیامک تبلیغاتی با پیامک مبتنی بر محتوا

خدمات مبتنی بر محتوا چیست؟

خدمات مبتنی بر محتوا به آن دسته از خدمات ارزش افزوده گفته می‌شود که دارای مضامین مختلف بوده و مخاطب برای دریافت اینگونه پیام‌ها، باید هزینه بپردازد.

خدمات مبتنی بر محتوا در ایران در اختیار اپراتورهای تلفن همراه، ایراسنل و همراه اول می‌باشد.

خدمات ارزش افزوده در انواع مختلف قابل اجرا هستند که خدمات مبتنی بر محتوا یکی از آن است و عمدتا در قالب پیامک ارسال می‌شوند.

برای ملموس تر بودن موضوع این مقاله، ابتدا توضیح مختصری در مورد خدمات ارزش افزوده و نحوه فعالسازی آن ارائه خواهیم کرد.

مفهوم خدمات ارزش افزوده

خدمات ارزش افزوده یا Value Added Services همانطور که از اسم آن مشخص است، به خدماتی اطلاق می‍شود که دارای ارزش و اهمیت مضاعف برای مخاطب می‌باشند.

منظور از این جمله، خدماتی است که مخاطب برای داشتن آن، حاضر به پرداخت هزینه باشد.

خدمات ارزش افزوده مبتنی بر ۲G و ۳G فعال خواهند شد.

دسته بندی خدمات ارزش افزوده

  • انواع محتوای متنی (پیامک)
  • انواع کدهای USSD
  • انواع تلفن‌های گویا و سرویس های صوتی
  • انواع نرم افزارها و وبسایتهای خدماتی
  • و …

خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده‌ی متنی، موضوعات گوناگونی است که در قالب پیامک ارسال می‌شوند.

موضوعاتی مانند:

  • مسابقات پیامکی
  • فال حافظ
  • اعلام نرخ ارز و سکه
  • انواع سرویس‌های سرگرمی
  • محتوای آموزشی و …

نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی پیامک مبتنی بر محتوا

اینگونه پیامک‌ها از سمت اپراتورهای ایرانسل و همراه اول ارسال می‌گردند.

در صورت تمایل مخاطب (Subscriber) به ادامه‌ی دریافت محتوای ارسالی، هزینه‌ی هر پیامک متناسب با محتوا به او اعلام خواهد شد.

و با هر بار ارسال پیامک، هزینه‌ی اعلام شده از مخابت کسر خواهد شد.

اگر سیم کارت مخاطب، دائمی باشد، هزینه‌ی پیامک‌های مبتنی بر محتوا بر روی مبلغ کلی قبض تلفن همراه او افزوده خواهد بود.

در صورت اعتباری بودن سیم کارت مخاطب، هزینه‌ی هر پیامک از شارژ او کسر می‌گردد.

گاهی اوقات ارسال محتواهای مختلف برای مخاطبین گیج‌کننده و بعضا آزاردهنده است.

این افراد می‌توانند به دو روش عدم تمایل خود را به دریافت سرویس‌های ارزش افزوده اعلام نمایند:

۱- افراد می‌توانند کلمه‌ی OFF یا خاموش را به همان شماره‌ای که از آن پیامک مبتنی بر محتوا دریافت می‌کنند، ارسال نمایند.

لازم بذکر است که معمولا هر محتوا نحوه‌ی عدم دریافت پیامک‌هایش را اعلام می‌کند که ممکن است کلیدواژه‌ای به جز خاموش یا OFF باشد.

۲- شماره‌گیری کد دستوری *۸۰۰#

در این روش و با شماره‌گیری این کد، ۳ انتخاب خواهید داشت:

مورد اول: مشاهده‌ی سرویس‌های فعال است که می‌توانید تمامی سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که بر روی سیم کارت خود فعال کرده‌اید را ببینید.

مورد دوم: قطع خدمات مبتنی بر محتوا (VAS) می‌باشد که منظور ما این مورد خواهد بود.

مورد سوم: قطع پیامک تبلیغاتی است.

پیامک تبلیغاتی یا تبلیغات پیامکی چیست؟

گاهی اوقات پیامک تبلیغاتی با خدمات مبتنی بر محتوا اشتباه گرفته می‌شود.

با توضیحی که بالاتر در خصوص خدمات ارزش افزوده و مبتنی بر محتوا ارائه شد، می‌توان تفاوت آن را با پیامک تبلیغاتی تشخیص داد.

اما برای روشن‌تر شدن مطلب، مختصرا در خصوص پیامک تبلیغاتی توضیح خواهیم داد.

پیامک تبلیغاتی به آن دسته از پیامک‌ها اطلاق می‌شود که جهت معرفی محصولات/ خدمات و در کل یک کسب و کار ارسال می‌شوند.

در مقالات متعددی در خصوص پیامک تبلیغاتی، پنل اس ام اس، بازاریابی پیامکی و نحوه‌ی نگارش متن اس ام اس تبلیغاتی صحبت کردیم.

بنابراین، ارسال پیامک تبلیغاتی، یکی از روش‌های متداول و ارزان قیمت در مقوله‌ی تبلیغات است که در دسترس عموم قرار دارد.

با انتخاب بهترین سرویس دهنده پیامکی، مانند پنل پیامکی فراپیامک، امکان ارسال پیامک تبلیغاتی را خواهید داشت.

تفاوت پیامک تبلیغاتی با پیامک مبتنی بر محتوا

همانطور که اشاره شد، خدمات ارزش افزوده یا مبتنی بر محتوا با دریافت هزینه از کاربر میسر خواهد بود.

اما در پیامک تبلیغاتی، هزینه‌ای از مخاطب دریافت نمی‌گردد و صرفا قصد از ارسال پیامک، معرفی محصول، خدمات یا یک کسب و کار نوپا است.

شیما صاحبقرانی

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
اطلاع از